pondělí 14. dubna 2014

Winter Demon - hotovo

Zima tohoto roku byla vážně divná. Snad o to raději jsem maloval démona. Jenže jak se mi maloval? Jak se mi ho podařilo namalovat, to nijak hodnotit nechci. Jednak tu od toho nejsem, navíc jsem zaujatý. Pravda je, že mi nakonec ve vitrínce nezůstane a že jsem ho maloval jako zakázku. Takže i proto bych neměl říkat, co je na něm špatně namalované :-). Třeba by se pak nelíbil a co pak?

Ale vážně... Figurka je vlastně tělo, ruce a bederní roušky a chrániče ramen. Jako požadavek jsem měl jen to, aby byl hodně kontrastní. Kontrasty jsou na jednu stranu docela výzva, protože ne že bych je ignoroval, ale nechtělo se mi do nich. Stále si to myslím, protože když se to s kontrasty přežene, tak figurka vypadá jako Marfuška z pohádky o Mrazíkovi. Zkrátka nic se nemá přehánět. A vida, jsme opět u té zimy :-).

U démona to bylo něco trošku jiného. Chtěj jsem ho od počátku tak namalovat, jednak je to fantasy figurka, navíc právě i kontrasty se k němu hodily. Problémem se spíše ukázaly použité barvy. Vybral jsem si totiž odstíny od bílé, modré až po fialovou a černou. Z toho plynulo, že jsem tomu vše musel uzpůsobit - pokud pamatujete na příspěvek o barvách kostí, tak jsem musel zapomenout na barvy kosti, tedy až to hnědou (byť i tu na démonovi najdete), a musel jsem se spíše vydat směrem k šedé, šedomodré. Měl jsem zkrátka od počátku pocit, že právě to se k démonovi hodí. Byť tedy figurka jako je tato, se může ve své podstatě malovat jakkoli. Ovšem jakmile se pro jednu barevnou paletu rozhodnete, je dobré ji již více nemíchat a nepřidávat další barvy. Navíc modré odstíny patří mezi ty studené a zároveň o modré i platí, že je to barva stínů. Ovšem abych docílil - já doufám že nakonec přeci jen povedené - barevné kombinaci, musel jsem hodně pracovat i s čistě černou a i bílou. Tedy opravdu extrémy. Už proto, že když se na namalovanou figurku podíváte, uvidíte, že černou jsem musel udělat poměrně velmi blízko míst, kde jsou zase největší světla, která jsem namaloval čistě bílou. Důvod je v tom, že Vlado Turek takto démona vymodeloval - totiž hodně členitého. Abych to shrnul. tak namalovat ho znamenalo opravdu velké množství vrstev. A to jak nepravidelné pokládání světel a stínů, tak i středních tónů. Jediné, nač jsem musel dát pozor, bylo použití právě té černé. To je v podstatě až tak poslední vrstva a musel jsem si dát veliký pozor, abych černou nepoužil na takových místech, kde by s tím již nešlo nic moc dělat. Vzhledem k počtu vrstev, jaký jsem ještě nikdy nepoužil, jsem se chtěl vyhnout nějakému opravování a přemalovávání. Z toho důvodu jsem během malování i místa, se kterými jsme byl spokojený, zalakoval, abych pak na ně mohl s relativním klidem pokládat další vrstvy. 

Možná si řeknete, že týdny, kdy jsem figurku maloval, jsou zkrátka moc. Snad ano, jenže než si nějakou práci osvojíte, přeci jen to chvilku trvá a díky spěchu nechtěně přemalovat něco, co jste předtím malovali třeba den, dva... Zkrátka démon vypadá, jak vypadá. Figurku by určitě šla namalovat i poměrně rychle jen s použitím washů a nepochybně by vypadala zajímavě- Stejně jako zvolit jiné barvy. Jenže toto je Démon zimy, tedy dříve jsem mu říkal 'Zimní démon', který zkrátka musí být modrý, ne?



Painting this EVIL Miniatures' Demon was quite hard and time consumpting. But it was a great fun, too. I decide to paint it as a demon of winter from the very first time I opened the box. That's why I had to use colours like blue, white, black and purple. Because blue was supposed to be something like a base colour (not grey!) and we know blue is the main colour of shadows, I had to use many (well for my previous 'painting style' really many) layers. That's why painting this mini was hard and I really don't want to judge it - it's on you. It was great fun to paint it anyway. I enjoyed it a lot and hope can find it in it ;-). Because what if there are even much worse things somewhere in the mountains? Something like this Winter Demon?


Žádné komentáře:

Okomentovat