středa 16. dubna 2014

offo mezi tankisty

Ačkoli mám připravený příspěvek o posledním z řady nositelů Viktoriina kříže - jen jsem ho sem nechtěl dávat bezprostředně po skřetovi - tak musím poměrně radikálně změnit plány a tuto bustu, jejíž obrázky mi dnes offo poslal, musímn zkrátka uveřejnit tak nějak podle rozkazu 'Metelesku blesku'. Nešlo zkrátka jinak. 

To víte, když si něco dlouho přejete, občas se to i splní. Když nedávno offo představil svého sovětského pilota, tak jsem si říkal, že by se k němu hodil i tankista. A vida, dočkal jsem se velmi brzy. Takže ač nechci tlačit na pilu, tak si říkám, že i sovětský pěšák by se hodil. To prosím neberte tak, že bych byl nějaký rusofil. To vůbec ne. Jenže poslední dobou mi přijde, že nás v roce 1945 osvobodila jen (tentokrát) ta americká armáda. Přitom kdo chce, tak se z historie dozví, že nebýt toho, že si Hitler svého času myslel, že válka bude krátká a rychlá, tak dal zelenou výzkumu jaderných zbraní. Ovšem právě díky tomu, že vedl válku na více frontách, nějak se mu tato jeho úvaha nevyplnila. Proto si myslím, že vedle US Army má v dějinách své pevné místo i ta armáda Rudá. Nu a jedním ze způsobů, jak si to můžeme připomenout, je právě i tato poslední busta sovětského tankisty.
Foto: Koh-i-noor

Nejedná se o nikoho konkrétního. To mi však v tomto případě přijde i poměrně symbolické. Takže co tedy offo tentokráte vysochal? Vyeskrze 'jeho' klasickou bustu, u které si my, co se snažíme něco vymodelovat, jen povzdechneme a následně obdivně vydechneme. Věřte mi totiž, že vymodelovat něco takového není až tak snadné. Busta je v měřítku 1/10 a je opět z hmoty Sculpey FIRM a FIMO. Možná jste si však již na některých offových bustách všimli, že určítá místa, například kožíšky uniforem, detauly jako odznaky... jsou z hmoty, která vypadá jinak - je jasně bílá. Jedná se o hmotu Mass! českého výrobce Koh-i-noor. Tato hmota se prodává v několika různých barvách. Je teplem tvrditelná, ovšem než již na tuto teplotu zahřejete, je zcela tvárlivá. Nikdy jsem s touto hmotou ještě nepracoval, ovšem jakmile se mi dostane do rukou, vyzkouším ji a dám vědět. Snad budu mít větší štěstí než v případě hmoty BeesPutty, kdy je to tak, že prodejce nereaguje na mé dotazy. Snad se i to  nakonec podaří. Sehnat hmotu Mass by tak těžké být snad nemělo.




Offo's latest bust (scale 1/10) represents Soviet tank crew member. Scale is 1/10 and it's again in the quality we want to see and he's able to bring, too. It's no well-known man, it's one of those who were fighting against Nazy Germany. That's why I think it's important to have such miniatures. Not just Germans like Wehrmacht members just because they're expected by the market. 

It's again made from the Sculpey FIRM mixed with FIMO. What you may noticed before is a new putty - I mean the white parts. It's Koh-i-noor's  Mass! modelling putty. He's using it for sculpting details and will see an article about this putty as soon as possible.


Žádné komentáře:

Okomentovat