středa 11. prosince 2013

Agrellan Earth - Citadel Technical

Musím se vám přiznat, že jsem si řekl, že již tento rok za figurku neutratím ani korunu. A ani za nic pro sculpting. Jenže jsem si nějak pozapomenul zakázat nakupování barev a jim podobným užitečným prostředkům. A ořed nejbližším okolím by mi jako omluva nepomohlo ani to, že bych říkal, že jsem musel utrácet kvůli tomu, abych měl o čem psát na blogu. Ovšem stalo se, musím to zatlouct, ovšem rozhodně ne před vámi. Proto vám mohu slíbit, že barvy z nové sady barev Citadel, tedy Agrellan Earth; Blood For The Blood God; Nihilakh Oxide; Nurgle's Rot; Typhus Corrosion a Ryza Rust jsem si již objednal a vy se můžete těšit na jejich bližší představení na tomto blogu. Přeci jen je věnovaný i malování a právě o těchto nových barvách si myslím, že nejsou v kategorii zbytečné utrácení, ale naopak takřka investice. Zatím tedy mám na stole jen první dvě, tedy Agrellan Earth a Blood For The Blood God, ovšem zbylé čtyři bych měl co nevidět mít také. Snad z nich budu mít stejně dobrý dojem jako z těchto dvou. Dovolte mi však tento šestidílný miniseriál začít barvou Agreallan Earth. Internet je již sice plný videí (ČR je přeci jen trošku pozadu) o těchto barvách, ovšem snad se vám bude hodit i tento příspěvek.

I said STOP! because I wanted reduced cost of my hobby. But if sou remember there are so many 'buts'... So I decided to buy new Citadel's technical colours. First I bought just two of them -  Agrellan Earth and Blood For The Blood God - but (here it is!) I was so pleased with it that I decided to oreder rest of all six clours. There are many videos where you can see these colours but I hope it's good enough for you to read these article, too.

 Agreallan Earth


Nejprve mi dovolte video představující tuto barvu, které pochází přímo z dílny Games Workshop. Ke anglicky, ovšem znalost angličtiny nepotřebujete, jen se dívejte.

First of all watch the following video by Games Workshop. It shows you all you need to know about thic new colour (from the technical range).


Pokud jste se na video podíval, asi jste si řekli jako já, že je velmi efektní. Jenže otázka, zda je to využitelný produkt i pro jinak pojaté podstavcem, než jen celé jednolité, tedy celé z popraskaného povrchu. Shodou okolností jsem ve stejné době, kdy mi na pracovním stole přistála lahvička s touto brvou, měl i Domorodého lovce. Ten je již takřka hotový a má být namalovaný bez dalších vylomenin, abych tak řekl, ovšem přesto jsem si řekl, že pukliny, které na podstavci jsou opravdu pěkně vymodelované, je něco co bych na podstavci rád opět viděl. A věřím, že hlavně by je tam rád viděl i Wladoo. A ani nevím jak, ale takřka bez rozmyslu (to ovšem nikomu nedoporučuji, je to veliký risk!, protože nikdy nevíte, jak to nakonec dopadne), jsem na podstavec pod Domorodého lovce štěcem nanesl několik kapek nové (a pro mne neznámé) barvy Agreallan Earth. Jak krásně to vypadalo můžete vidět sami.

If you remember, I am painting EVIL Miniatures' 'Native Hunter'. I showed you how to make the base. But (ooops, again!) then I made the base again. I believe it wasn't bad, too, but the well sculpted structure of surface disapeared because of the used pigments. Well, I wanted to see it here again. And I believ Wladoo (from the EVIL Miniatures) wanted to see it, too). That's why I decided to use the new colour Agrellan Earth. Well, I must say it was very stupid because I forgot one basic rule - BEFORE you try something new, try it and never ever cancel this step. Take a look at the next picture and see what I saw...


Nebudu vám lhát, když vám řeknu, že ve mě byla malá dušička. Sice to nebyla žádná panika, ovšem došlo mi, že něco podobného mi Wladoo neodpustí, protože pokud by to mělo nakonec vypadat nějak takhle - tedy jako kdyby zde před chvilkou projela karavana velbloudů se zažívacími problémy - tak si asi mohu sbalit štečky do krabičky a věnovat se chovu včel. Ovšem řekl jsem si, že největší chybou by bylo se snažit barvu jakkoli odstraňovat. Proto jsem se rozhodl čekat. Ovšem ani za deset minut se nic zvláštního nestalo.

When you  put dots of the new colour to the base, you must stay calm because it looks strange. Even after ten more minutes it is still strange. You just can be sure with one thing - if you touch it, you will destroy it.

Pokud však vydržíte necelou půl hodinu, přeci jen v sobě naleznete důvody pro uklidnění se. Záleží tedy na tloušťce vrstvy této barvy, tedy čím tenčí je, tím rychleji začne vysychat a praskat. Pokud je vrstva příliš (to ovšem v tomto případě opravdu není (!) na závadu, jen možnost), zasychá ještě mnohem déle. Ve spodní řadě je prostřední tečka této barvy opravdu tenká, takže můžete vidět, že právě zde barva již pracuje.

If you wait about half an hour, you will see the colour is getting dry and starts cracking as you would have been expected.  Thick layer means a longer waiting. And vice versa. (See the next picture).





Zhruba po hodině již podstavec vypadá tak, jak jste čekali, že vypadat bude. Abyste sloučil barvy rozpraskaného povrchu, je dobré použít ty stejné pigmenty, jaké jste použili, když jste na povrchu podstavce pracovali. Asi tak po 24 hodinách barva proschne dostatečně na to, abyste mohli dát podstavci konečnou podobu.

After about half an hour the surface will start cracking. When it is dry enough (about an hour) you should use the pigments you had used to make the surpace. It unites the layers together.


Doufám, že se vám první z nových barev Citadel zalíbila tak, jako mně. Podle mého je to velmi užitečná věc pro tvorbu podstavců.

I hope you liked the new colour as I did and found it useful for making surfaces of the bases.



Agreallan Earth 

9,5/10


Pokračování příště / To be continued


2 komentáře:

  1. Koukám, že tato barva funguje na stejném principu jako kreklovací barva, co jsem použil na podstavec pod Obi-wana. Zajímalo by mě, jak pevně tyto prasklinky na povrchu drží, zda je možné je rovněž barvit, třeba drybrushem.

    OdpovědětVymazat
  2. to vypadá dobře a hodně mě zajímají ty ostatní, je ale velká škoda že GW používají tak kktské lahvičky. Z těch cca 80ti barviček co jsem za poslední roky nakoupil je už polovina nepoužitelných a washe se rgulerně zkazily, jsem z toho zklamaný (z lahviček) ...

    OdpovědětVymazat