středa 31. července 2013

Busta barbara

Čím více se blížím k cíli, tedy namalované bustě, tím více si nejsem jistý tím, co by na to řekl autor předlohy, tedy Vlado Turek z EVIL Miniatures. Jelikož má ale teď podle zprávy na svém blogu dovolenou bez přístupu k internetu (tedy v podstatě ideální dovolená, řekl bych), a já jsem vám slíbil, že sem dám postup malování busty barbara, tak jsem neměl na vybranou. Řekl bych, že mám tak třetinu práce za sebou a to mi přijde již dost na to, aby to stálo za uveřejnění. Stávající postup jsem zatím rozdělil na čtyři části, které popíši.

This is the first part of painting the bust of barbarian - bust by EVIL Miniatures. The main goal is (of course) painted the bust. There is a lot to do ahead but I think there is something I can show. The whole process is a very heavy WIP but as you can see the bust looks like a man... On the picture below you can see four parts. Let's call it 4in1 :-). 

Obrázek první Picture No.1

Po očištění jsem bustu nastříkal spreji Citadel. konkrétně černou a bílou. Tomuto naznačení stínů se říká zenithal lightning. Pokud však budete používat akrylové barvy Scalecolor, které jsem však ještě tenkrát neměl k dispozici, tak doporučuji se s barvami nejprve seznámit a až pak zenithal lightning  použít. Barvy Scalecolors sice kryjí perfektně, ale zároveň se jedná i o akrylové barvy a pokud nemáte práci s akrylem dobře zvládnutou a nejste připraveni na to, že akrylové barvy propouštějí spodní vrstvy, raději použijte jen bílý podklad. Tedy například sprej Citadel Skull White.

The very fist thing I did was cleaning the bust. It was very easy because the bust is very well casted and there was almost nothing to remove or clean. During second step I applied white and black Citadel sprays to create zenithal lightning. Thi technique is quite well known and helps you to pre-shade the ministure and I use it very often. But (yes, there is a big but :-)) if you use acrylic colors (especially great Scalecolors) you must remember one of main features of acrylics - layering. If you are new to painting with acrylics, rather use just one base color - white is the best.

Obrázek druhý Picture No.2

Následně jsem použil stříkací pistoli a barvy Scalecolor. Ředil jsem je jak vodou, tak i ředidlem Tamiya X-20A. Je opravdu jedno, co použijete. Řídil jsem se zpočátku postupem přiloženým v krabičce, ale po chvíli jsem se začal řídit vlastním citem. Pokud se pro to také rozhodnete, je nejprve velmi důležité vědět, jak barva bude vypadat po zaschnutí. To je obecně velmi důležité, protože ačkoli se barvy většinou nijak radikálně nemění, nemusí být (= nejsou) většinou po zaschnutí stejné.


Using airbrush and Scalecolors was the second main step (pic.2). I wasn't telling lies when I told you the colors can be thinned with water and/or with Tamiya X-20A thinner. The work with these colors is really very simple and easy. I just strictly recommend one thing - you must know how each paint looks like when it is dry. Only then you can be sure about everything you do. How it's gonna look like.

Obrázek třetí Picture No.3

Po zaschnutí barev do druhého dne jsem použil silně naředěný červený a hnědý wash. Barbar se přeci jen pohybuje v přírodě a musí být proto opálený. Zcela jistě ne přehnaně bledý. Také jsem namaloval rty, oči a některé další detaily v obličeji. Také jsem černou barvou (číslo jedna 'Base' z Black Paint setu (Andrea)) zběžně namaloval obočí. Důvodem bylo, že jsem potřeboval vědět, jak bude obličej vypadat v porovnání právě s černou barvou obočí a následně i vlasů. Ale to byl až krok čtvrtý.

Before applying red and brown very heavy watered down wash I let the colors dry for one day. It is very important because if the colors would be wet, you destroy the previous painted parts! So be patient. Then I painted some details like lips, eyes and with black color (Base - No.1 - from the Andrea Black Paint Set) I marked off the face. I simply painted eyebrow and hair. It helped me to know how the face looks like.

Obrázek čtvrtý Picture No.4

Na největší fotografii je zachycen poslední stav. Tedy domaloval jsem vousy i vlasy a silně naředěnou bílou a odstíny Golden Skin, Light Skin a Pale Skin (ze setu Scalecolors) jsem vybraná místa v obličeji a na hrudi a zádech zesvětlil. 

Latest part (for now) is the biggest photo. Using watered down white, Golden Skin, Light Skin and Pale Skin (Scalecolors Flesh Paint Set) helped me getting some parts lighter. I used these colours in face, on back and chest of the barbarian.

Žádné komentáře:

Okomentovat