pondělí 8. července 2013

Starý muž

Když jsem tak měl hotovou hlavičku, kterou jsem vám minule ukazoval, tak jsem si řekl, že bych ji mohl dále využít. Přeci jen než se vrátí do výchozího tvaru, tedy koule hmoty, tak by nebylo od věci ji ještě předtím využít. Chvíli jsem přemýšlel, jak. Pak mě napadlo, že bych si jednak mohl zkusit vymodelovat ucho a zkusit tvář 'zestárnout'. S použitím stylusu a párátka se mi pod rukama zrodilo, co zrodilo. Navíc na hlavě budu dále pracovat. Chci si vyzkoušet vousy. Proto je také dolní polovina brady holá, bez vrásek. 

Jako pomocnou jsem si vytiskl fotografii starého muže. Vrásky totiž ve své podstatě kopírují pohyby svalů hlavy a přijde mi dobré si nějakou takovou návodnou fotografii vytisknout, Sice nenahradí studii obličeje v ateliéru, jenže jednak to vyjde levněji, protože nemusíme platit za model, navíc se nepohne a je nám stále k dispozici. 

Osobně s tváří nejsem sice stále spokojený, jenže si myslím, že právě to je smysl studií. Proto asi hlavičku nakonec nevrátím zpět do beztvarého skupenství, ale naopak ji vypálím v troubě. Stejně jako již jednou vytištěná fotografie nikam neuteče a já na ní budu moci studovat chyby, co se povedlo. Ze stejného důvodu je dobré neustále nepřemalovávat figurku, ale naopak ji udělat co nejlépe a využívat ji k dalšímu studiu. Zvýšíme tak pravděpodobnost, že nebudeme neustále dokola opakovat stejnou chybu.


Žádné komentáře:

Okomentovat