středa 10. července 2013

Starý muž... 3-2-1 pal!

Odpočítávání v názvu příspěvku jsem si mohl nechat možná pro sebe, jenže abyste nemysleli, že jsem se zbláznil a chci být za každou cenu nějak výstřední alespoň v nadpisech, tak bych to rád vysvětlil. 

Bustu modeluji ze Sculpey FIRMU a jen díky tomu jsem bustu modeloval (a upravoval) několik dní. Ne vkuse, to zase ne, ale pokud s vymodelovanou částí nemanipulujete, tak se s ní nic nestane. Co se o FIRMU v tomto směru vypráví, je pravda. Zkrátka jsem dospěl do stádia, kdy jsem bustě přidělal i část hrudníku a ramena. Dokonce i uši. Jenže pak jsem se rozhodl, že budu pokračovat dál - nejen vousy, ale i oblečením a i nějakou pokrývku na hlavu - zatím nechci říkat co, sami uvidíte. 

Momentka z focení. Do pádu chybí asi tak minuta...

Domodeloval jsem ale základní tvar lebky. Není přesně symetrická, jak by správně být měla, jenže vzhledem k tomu, co bude mít na hlavě, to ani nevadí. Spíše jsem se chtěl jen potrénovat. Původně jsem totiž měl celou bustu dokončit a dát ji zapéct až na samotný konec. 

Jenže díky mé chvilkové neopatrnosti jsem si bustu upustil a přestože mi z rukou naštěstí nevypadla až na zem, ale jen na desku stolu, tak i tak musel udělat podle fotografií (starý) nový nos  a než abych jedno ucho dělal znovu, tak jsem uřízl i to druhé. Konečně možná jen přidělám, ušní lalůčky a zbytek zakryji. 

Hlavní bylo, že jakmile jsem byl s opravou hotov, tak jsem bustu hodil do trouby - to je právě ono 3-2-12 pal! :-))). Teď mi busta může klidně vypadnout i z okna. 

Po vypálení. Všimněte si změny barvy, tvary jsou však stejné (!)
FIRM je opravdu nedostižný v modelování větších celků, jako jsou právě busty. Docela mi v hlavě začal hlodat červíček, jak by vypadala nějaké menší figurka, třeba 54mm... Rozhodně to zkusím.

Pozn.? Modrá čára na fotografii zhruba ukazuje, jak velká část je přebytečná a neměla by na na lebce být, pokud by se tedy jednalo o plešatého muže. O ramenech platí něco podobného. Ty jsou však zvýrazně takhle moc proto, že by se mělo jednat o hubeného muže, na kterém jeho šaty volně plandají. Tedy takový je v tuto chvíli záměr.

Žádné komentáře:

Okomentovat