pátek 4. ledna 2013

Kovové pásy

Pokud mám volně navázat na předchozí příspěvek, tak mezi velmi specifické doplňky, které opravdu využije jen někdo, patří kovové pásy. Pokud jsem se totiž v článku o vozidle Supacat Jackal zmiňoval o tom, že nová, lepší kola, modelu chybí a podzvedla by celkový dojem, pak kovové pásy jsou něco podobného u bojové techniky. 

Kovové pásy jsou něco, co i z nenápadného modelu udělá něco, čeho si každý všimne. Vlastně náhodou jsem dostal nabídku na získání kovových pásů pro model německého tanku Sturmegeschutz III. Protože to byla pro mne možnost vyzkoušet něco, o čem jsem jen vždy slyšel samou chválu, tak jsem nad tím příliš dlouho nepřemýšlel. Navíc jednotlivé články pásů jsou vyrobeny z bílého kovu, který každý figurkář velmi dobře zná. I kdyby tomu tak nebylo, tak práce je poměrně jednoduchá, ovšem neskonale otravná, protože se ve své podstatě jedná o to samé... totiž provléknout drátek (je součást balení) mezi dva sousedící články, přečnívající část drátku odstřihnout (u skutečných pásů se články drátek nespojovaly, proto je nejlepší, pokud žádný drát není vidět). Následně si vezmeme další článek, který spojíme drátkem, který... A kupříkladu jedna strana již zmíněného stugu by měla mít na každé straně 93 jednotlivých článků. Díky tomu berte tento příspěvek jen jako první část, protože černění kovů (nejen článků tnkového pásu) se budu věnovat thned, jak poskládám zbývajících asi šedesát článků. A bez mučení se přiznám, že mě to už nebaví :-)))). 

Další výhodou je, že jednotlivé články pásů se hodí i k figurkám. Vyrábějí se totiž nejen v měřítku 1/48, ale i v měřítku 1/35, které se blíží figurkářské velikosti 54mm (1/32), navíc i přímo v měřítku 1/35 není vůbec složité sehnat opravdu pěknou figurku.

Skutečné pásy jsou ještě detailnější, ovšem to by již bylo snad zbytečné. V měřítku 1/48 určitě.

Žádné komentáře:

Okomentovat