úterý 1. ledna 2013

Inventura

Napadlo mě, že jsem vlastně neukázal pořádně fotografie hotových figurek, které jsem v průběhu loňského roku maloval a hlavně ukazoval průběh malování na blogu. Nejdná se o vše, ale na druhou stranu jsou to ty hlavní. Nejsou tedy hotové na 100% /zwjména popisky na podstavcích), jenže to dokončuji až pokud bych je jel někam 'vyvenčit' na soutěž. Vím tak totiž, že než je někam vezmu, tak je ještě musím prohlédnout a dodělat právě ony drobnosti. Sice je (v mém případě rozhodně) riziko, že něco přehlédnu, případně něco nějakou chybu najdu, ale již nebude možné ji opravit bez toho, že bych přemalovával celou figurku. Jenže na druhou stranu jsem se již poučil z minulosti, kdy jsem žil v tom, že figurka je hotová až do soutěže. A až tam jsem zjistil, že je to trochu jinak. Takhle vím, že hotovo není a že figurka musí ještě projít jakousi kolaudací. 

Přesto bych je měl ukázat právě tady, abyste viděli, že figurky v koši neskončily. (Ač by podle někoho možná měly, jenže to bych jich opravdu moc ve vitrínce neměl.) Navíc je i správné, abyste viděli výsledek a hlavně si mohli říci, že to, co jsem tu ukazoval, ve skutečnosti funguje, případně funguje. A čemu se vyhnout, co udělat jinak, lépe... 

Konečně jak se tak dívám na anketku, tak fotografie, resp. práce jiných, jsou to, co je největším přínosem nejen pro mne (a díky všem, kdo se zúčastnil ankety).

Dvě babky (Polaris Minor)


Taky tyhle dvě figurky mi v loňském roce udělaly největší radost.

Jednal tedy tím, jak jsou udělané (Saša aka Polaris Miniatures odvedl výbornou práci), a hlavně pak tím, že jsem měl takřka naprostou volnost, jak je udělat. A jen je namalovat se mi příliš nepozdávalo. To si obě figurky nezasloužily. Snad vám líbí tak, jak se líbí mně. Polarisu třikrát hurá...

Jediné, čím si nejsem stále jistý, je to, zda lednice je již prázdná a co v ní bylo, to se vaří...
... lednicí samozřejmě myslím klec. Tedy zda do ní nějakého človíčka domodelovat, či zda ji jen spola zakrýt kusem hadru. 

Generál Thade (Pavol 'offo' Ovečka)

Malovat bustu mi přijde jako skoro to nejtěžší, co na figurkařině je. Jednak se busta pořádně 'pronese' a hlavně je na bustě každá chybka vidět (jak chyba toho, kdo vymodeloval mater a samozřejmě každá chyba toho, kdo bustu maloval). O malování jsem toho napsal již dost, navíc nebudu hodnotit svou práci. Co si ale rozhodně neodpustím, je zopakování toho, co jsem řekl o bustě. Námět opičáka je sám o sobě více než neobvyklý. A vymodelovaný je tak, že si je více než podobný. A výslkedek opět záleží na tom, jak bude busta namalovaná.

Při focení jsem si uvědomil, že jsem generálovi neudělal šňůrky od zbroje...
... opět ale platí to, co jsem řekl u předchozího případu: byla radost bustu malovat. Krásný kousek.
 

Rytíř ze třináctého století (Andrea Miniatures; 54 mm)

Figurky (hlavně tedy 54mm) mám rád. Moc se mi totiž líbí jejich obličeje. Tato figurka jinak nepředstavuje nikoho konkrétního, prostě jen a pouze rytíř ze třináctého století. Nejlpší pak bylo hledání heraldického motivu, který bych použil. To bylo na celé práci to nejlepší. Ačkoli je vlastně otázka, zda lze prací nazývat to, člověka zároveň baví.




Hellboy (Polaris Minor)

Opět práce od Saši, tedy Polarisu. Tentokrát se jednalo o resinovou figurku. A stejně jako již zmíněné figurky, i tato je velmi stylově (komiksově) udělaná. Volnosti již nebylo tolik. Vlastně skoro žádná, protože možností, jak Hellboy namalovat, nebylo zase až tolik. Přeci jen je to rudoch (tedy komunista to podle všeho nebude, ale docela bych rád viděl toho, kdo by mu i tak nadával za to, jak vypadá). Nejvíce práce dal plášť. Vymodelovaný perfektně, ale o to více bylo potřeba dodržet pravidla. A jelikož jsem tentokrát nechtěl namalovat Hellboye s hořící svíčkou, neměl jsem ani na výběr. Tak jsem alespoň odřízl kámen, na kterém původně stál. A udělal jsem z něj Hellboye triumfujícího :-).








Tak a hurá do dalších figurek... ;-)

2 komentáře:

  1. Pěkně napsaný článek. Jsem rád, že jsem si mohl prohlédnout tvé výtvory za poslední rok a doufám, že některé z nich dovezeš opět ukázat na Panthers Cup.
    Rád bych viděl tu dioramu Dvě babky naživo. A v té kleci bych si dokázal představit nějakou figurku sedícího člověka. ;)

    OdpovědětVymazat