pátek 20. června 2014

Dvosložkové (epoxidové) hmoty Green Stuff a Magic Sculp v ČR - kde a za kolik

foto: DecoDance
Na vzduchu tvrdnoucí epoxidové (dvousložkové) hmoty Green Stuff a Magic Sculp, či alespoň jedna z nich, patří k takřka povinnému základu, který je dobrý doma mít. I když používáte polymerové hmoty jako je třeba Sculpey FIRM, není vůbec od věci si základ, říkejme tomu třeba kostra, byť to nemusí vždy mít tvar kostry, ale podpůrnou funkci plní obdobnou, vymodelovat právě z těchto hmot. Pokud tedy z nich nemodelujete rovnou celou figuru (viz. například fotografie prací od Borka a jeho figury s Magic Sculpu). V tomto článku se ale nechci zaobírat vlastnostmi těchto hmot. navíc jsem tomu již věnoval vlastní článek: Modelovací hlíny a tmely - část první. Tento článek je vlastně jakýmsi volným pokračováním. Pokud se totiž rozhodnete, že si jednu z těchto hmot pořídíte, možná zapřemýšlíte kde. 

Tuto otázku jsem se rozhodl, že zodpovím za vás. Na začátku týdne jsem se podíval na nabídku obchodů, kde buď přímo nakupuji, či je alespoň víceméně pravidelně navštěvuji. A jak to dopadlo? Z mého pohledu docela překvapivě. Rozdíly v cenách stejného výrobku (nevím, zda je rozdíl v tom, jak jsou kde jednotlivé hmoty staré, ale jelikož při dobrém skladování vydrží roky při takřka stejných vlastnostech, soustředil jsem se jen a pouze na cenu).

foto: DecoDance
Také bych rád ještě jednou zdůraznil, že jsem neprocházel všechny české internetové obchody v ČR. Už proto, že o nich třeba ani nevím. 

Další věcí je, že je na zvážení, zda v případě hmoty Green Stuff má smysl kupovat si pásek o délce 20 cm, když se jeho cena po přepočítání na stejnou délku vyšplhá do takřka závratných výšin. Dělat to jen kvůli logu Games Workshop na blisteru, no nevím. Navíc GW tuto hmotu navíc opravdu nevyrábí. Přijde mi výhodnější koupit větší balení, rozstříhat na menší kusy a ve výsledku zjistíte, že máte doma 20 cm Green Stuffu, navíc i více peněz než předtím. Pokud tedy vystačíte s málem. Sám za sebe doporučuji si nechat alespoň polovinu balení, pokud ne celé (91 cm).

Jak u hmoty Green Stuff, tak i Magic Sculp je vítěz stejný. A nejedná se o vítězství 'o prsa', tedy vlastně o pár korun. Sám za sebe musím říci, že jsem rád, že je to právě obchod, kde nakupuji, ale na druhou stranu musím také přiznat,  že pokud by takové ceny měl někdo jiný, nakupuji tam. Říká se sice, že nikdo není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci, jenže já si spíše říkám, zda ti ostatní nejsou drazí, protože produkt je to stále stejný.
 
Tabulka:



PS: Pokud nechcete modelovat přílišné detaily, či si zkrátka jen ještě v modelování příliš nevěříte, popřípadě nechcete modelovat plachty, či velké kusy látek (tam u mne jednoznačně vyhrává Magic Sculp), tak nezapomeňte na (základní) Milliput

Magic Sculp na DecoDance
Green Stuff na DecoDance

Žádné komentáře:

Okomentovat