čtvrtek 20. června 2013

Začišťování resinové busty 'Devil'

Není to tak dávno, co jsem napsal, že busty od EVIL Miniatures bych doporučil jak začátečníkům, tak i těm, které již nějakou bustu namalovali. Takřka obratem jsem dostal vyčiněno, že by to mohlo být pokládáno za skrytou reklamu. Jenže nemusel jsem se zamýšlet ani chvilku nad tím, zda to tak je, či není. Blog akrylem.blogspot.cz jsem totiž začal psát 10. 8. 2011. A byť se za tu dobu (je to nechutně dlouhá doba, když nad tím tak přemýšlím) náplň blogu přeci jen trochu změnila, tak jeho náplň zůstala stejná. Totiž informovat pravdivě. Neříkám, že bych se nepozastavil nad nějakou příležitostí si přilepšit, jenže jednak jsem žádnou takovou příležitost neměl a navíc mám dojem, že bych to stejně odmítl. Ovšem i bez toho mám na své straně jedno velice konkrétní srovnání.

26. října 2012 jsem zde totiž publikoval příspěvek Trpaslík Bjorn aneb Na co si dát pozor. Na detailních fotografiích jsem vám ukázal, co se nepovedlo. Určitě se na ten příspěvek podívejte, protože pak pochopíte, proč jsem napsal, že jsou věci od EVIL Miniatures (EM) vhodné i pro začátečníky. 

Mám totiž za to, že smyslem figurky má být to, aby udělal radost. A to jak svým vzhledem (chcete-li sculptem), tak i pak malováním.  Tím zejména. Nu a aby se právě z toho nestala noční můra, musí být odlitek figurky co nejlépe zpracovaný. A byť neznám kvalitu všech každé věci, kterou EM prodává, tak na základě těch, které jsem zatím měl možnost vidět, jsem napsal, co jsem napsal. 

Abych zůstal věrný zpracování příspěvků a hlavně tomu, že konečný soud nechám na vás, bustu 'Devil' jsem vyfotografoval stejně jako trpaslíka Bjorna.  

Našel jsem na ní jediné dva nálitky, které nejsou žádnou chybou, ale pozůstatkem technologie výroby, tedy odlévání. Důležité je to, že jsou na místech, kde nekazí žádný detail a jejich odstranění je poměrně jednoduché. Já k tomu požívám brusnou mřížku, která se jinak používá ve stavebnictví na zabrušování cihel. Během chvilky je hotovo. 

Dále jsem na na bustě našel drobné přebytečné kousky resinu. Byly opravdu drobné a k jejich odstranění stačila špička ostrého skalpelu. (Pozor, ostrý nůž - případně něco podobného - je potřeba, proto bych tento krok nedoporučoval nikomu, kdo by se mohl pořezat. Tedy asi zejména dětem. Jenže těm bych bustu nedoporučoval ani tak.)

Blány na hlavě - umístěné mezi rohy a pod nimi, pak byl nejlepší nejprve obkroužit špičkou skalpelu (asi tak třikrát) a pak blanku opatrně vylomit. Díky rýze vyryté špičkou skalpelu, praskne resin přesně v těchto místech. Zbytek pak jen stačilo lehce přebrousit brusným papírem. A to bylo vše. Z hlediska zpracování bych zařadil tuto bustu k Hellboyvi, kterého znáte z těch stránek také. Sice k dokonalosti figurek a bust francouzské firmy JMD sice ještě kousek chybí, jenže jednak je pro mne JMD absolutní špička zpracování, navíc ten, kdo by se umístil v tomto pomyslném žebříčku o pár příček jak za JMD, tak za EM, by si mohl být jist, že bych zde jeho výrobky také doporučoval. O to větší radost pak mám z toho, že je EVIL Miniatures z České republiky. Ale dost patriotismu, hodnocení nechám opět na vás. Na následující fotografii totiž vidíte, jak vypadají oba díly busty (tedy tělo a hlava) po začištění a nastříknutí bílým základem.
 


Žádné komentáře:

Okomentovat