pondělí 3. června 2013

Goblin III.

Dobrý pozdní večer všem,

přiznám se, že jsem to původně neměl v úmyslu, ale nakonec jsem si řekl, že bych měl dostát tomu, co jsem napsal a i prakticky to vyzkoušet. O co šlo? O skřeta a o to, že jsem psal, že je možné hmotu Paperclay použít jako základ pro další modelování. Tedy vymodelovanou věc z této hmoty použít jako základ pro další dvousložkové hmoty. 

Použil jsem proto jak hmotu Milliput Standard, DURO Green Stuff smíchaný s hmotou Milliput a dvousložkovou hmotu Magic Sculp. Protože jsem pokročil dostatečně na to, abych mohl pořídit nějaké fotografie, tady je máte:

U velké fotografie, kterou jsem odbarvil (lépe to zkrátka vypadá) je i menší obrázek téže fotografie, ovšem v barvě.  Barevná je proto, abyste dobře mohli rozpoznat jednotlivé hmoty. 




Bílou barvou je základ z hmoty Paperclay, tedy jakýsi maňásek, na který jsem nanášel další hmoty. Rád bych upozornil na to, že skřet ještě není dokončený. Ale to je pro vysvětlení.

Světle šedá je pak hmota Magic Sculp. Tou jsem se rozhodl udělat skřetovu pokožku. Ovšem tato hmota je sama o sobě sice nejlepší, protože je - jak jsem již kdysi řekl - vyrobená přímo pro modeláře - ovšem jak jsem zjistil u tohoto projektu (a sami to můžete také vidět) není rozdíl tak moc veliký v porovnání s dalšími. Pokud totiž do dvousložkového tmelu Milliput přimícháme hmotu DURO Green Stuff, pak získáme hmotu, která mi přišla poměrně podobná. Alespoň tedy v tomto případě. Na obrázku je to  nejzelenější barva, tedy ušní lalůček (druhý je dělaný stejně) a udělal jsem z tohoto mixu i klíční kosti. Poměr mixu byl asi 65:35 ve prospěch tmelu DURO. 


Pokud je poměr zhruba 50:50 (světlejší zelená) pak získaný mix přejímá více vlastností Milliputu (zejména je více vláčný a lepivý). Díky Green Stuff je se však nijak netrhá. Na obrázku byl použit na spodní části prsního svalu, ohryzek a zub.

Nakonec je pak na obrázku světle zelená, skoro žlutá. Zde je pak poměr opačný, tedy takřka 70:30 ve prospěch Milliputu. Důležité je, že si stále tato směs ponechává dobré vlastnosti obou. Na druhou stranu samotný Milliput Standard jsem použil na horní polovinu obou uší a pracovalo se mi s ním stejně. Je pravda, že není tak komfortní jako Magic Sculp, ovšem pokud ho necháme pár minut zavadnout před vlastním nanesení na cílové místo, pracuje se s ním velmi podobně. Milliput Standard můžeme smíchat i s Milliputem Silver Grey/White a nahradit tak Green Stuff. Pokud to uděláme, doporučuji pracovat po menších částech, protože - alespoň ten dojem jsem měl - směs je tužší a pro její zpracování je třeba  více síly, případně více změkčit. Zde ovšem pozor! Pokud použijeme vodu, Dobře vyschlá hmota Paperclay, ze které je maňásek, to sice vydrží bez pohromy, ovšem riskujeme to, že směs doslova vymyjeme z místa, kde ji chceme mít. Lepší je přidat více Milliputu Standard.


Závěr

Na samotný závěr si neodpustím opětovné konstatování, že hmota Paperclay mě opět překvapila tím, že poskytla velmi stabilní základ pro další práci. A to dokonce i při práci na ušních boltcích, která spočívala s tím, že jsem již dříve vymodelované části nejprve modelářskou bruskou ztenčil tak, abych jejich vnitřky mohl vymodelovat detailněji znovu. Nejen že již vytvrzená hmota nijak nepraskala, nelámala se, ale také bez nejmenších problémů vydržela modelování, kdy jsem použitý dvousložkový tmel/směs nanášel jak modelovacími nástroji, tak i umačkáním navlhčenými prsty.To všem můžete vidět opět sami, protože horní část hlavy a zátylek je sice na fotografiích zbarvený do zelena, jenže to je jen proto, že jsem si během práce opakovaně vlhčil jak modelovací nástroje, tak i prsty na rukou a díky tomu zezelenalo to, co bylo předtím sněhově bílé.

Doufám tedy, že až opadne velká voda, kterou tu teď máme - u nás naštěstí ne, rok 2002 mi bohatě stačil - tak že se do modelování vrhnete sami.

Žádné komentáře:

Okomentovat