pondělí 17. června 2013

EVIL MIiniatures - démon

Jsem moc rád, že na blogu akrylem.blogspot.cz  mohu přivítat Vlado Turka aka Evil Miniatures.

Bylo to někdy v minulém roce, kdy jsem náhodou na stránkách modelfóra viděl wladovu práci. Protože – naštěstí – u toho nezůstalo a Vlado pokračoval dále s tím, že kvalita jeho práce se nesnižovala, tak jsem si řekl, že by bylo fajn, kdybych se s ním dohodl a mohl některé fotografie jeho věcí dát i na tento blog. Konečně v případě Offa to šlo a nevím jak vy, ale já jsem z toho měl velkou radost. Jenže i tak jsem chvilku váhal, než jsem Vláda oslovil.

K mé velké radosti mi obratem odpověděl, Nu a protože jsem od něj získal nejen fotky, ale i takřka půl strany doprovodného textu, kde popisuje, jak postupoval, tak mi bylo hned jasné, že jsi to nemohu nechat pro sebe.

Nejprve je třeba říci, že jako materiál na modelování používá Vlado SuperSculpey FIRM. Tedy polymerovou hmotu, kterou z těchto stránek dobře všichni znáte. A byť tu tedy teď budu popisovat pracovní postupy s touto hmotou, jsou vhodné i pro další. Například i dvousložkové hmoty/tmely.

Nástroje


Mezi základní nástroje, které Vlado používá, patří ball stylus (Kemper) různých velikostí a podomácku vyrobený nástroj připomínající nástroje ze sady Mini Ribbon.

Na větší plochy pak druhý konec nástroje připomínající svým tvarem příborový nůž. V nedávném příspěvku jsem vám na fotografii ukazoval jeho varianty. Obecně lze říci, že tento nástroj je velmi vhodný právě na veliké plochy. Vzhledem k velikosti figurek/bust mluvíme o rozměrech v řádech centimetrů a podle toho se pak tvar nástroje zákonitě musí lišit. Také platí, že je na každém, jak a k čemu jaký nástroj využije. V případě, že pracujeme s dvousložkovými tmely, je potřeba nástroj vlhčit. Pokud budeme pracovat s polymerovou hmotou jako je Sculpey FIRM/FIMO… není nutné nástroj vlhčit. A pokud, pak raději ne vodou! Ta sice i tyto hmoty změkčí, ale rozhodně je lepší k tomu použít jiné přípravky. Více naleznete v příspěvku k tomu určeném

Pokud totiž budeme chtít FIRM změkčit, pak je lepší použít přípravky, které používá i Vlado. Pro jemnější vyhlazení je to Sculpey clay softener. Isopropylalkohol (isopropyl alkohol) pak používá na hrubší vyhlazování. Ten totiž FIRM rozpouští mnohem více a rychleji, takže při neopatrném zacházení získáme něco, co bude mít konzistenci řídkého bláta. Pokud by se vám však něco podobného stalo, není třeba zoufat. Pokud se totiž nebudete snažit tohoto blátíčka dotknout, stačí počkat, než se isopropylalkohol odpaří a pak je možné pracovat s hmotou jako předtím.

V případě, že se rozhodnete používat isopropylalkohol, nezapoeňte na to, že se jedná o hořlavou a snadno zápalnou látku.  Sansodor/white spirit je přeci jen bezpečnější. Na aceton raději ani nemyslete :-D.

Modelování


Možná byste řekli, že když se ví jak na to, tak je to snadné. Nechci se s nikým z vás přít, ale já mám určitou představu, jak modelovat, ale snadné mi to rozhodně nepřijde. Soudě podle toho, co Vlado vymodeloval, tak patří mezi ty, pro které je to snadné (pozn.: on s tím nesouhlasí, ale to je tak vše, co v tomto konkrétním případě může dělat). Do stejné skupiny bych zařadil  offa a další, jejichž práci jste na tomto blogu již viděli. Určitě ale patří do skupiny, kam patříte i vy, já… takřka každý, kdo někdy něco zkusil vymodelovat. Totiž že modelování je hlavně zábavné.
 
Aby to bylo přeci jen navíc i jednodušší, používá (nejen) Vlado opěrnou  kostru. Někdy může mít opravdu podobu jakési kostry (více jsem o tom psal v příspěvku Manekýni. Jindy pak tato opěrná kostra má podobu spíše než kostí podobu  jakési změti drátů. Právě to používá i Vlado. Jinak jindy se používá i opěrná kostra, která připomíná teleskopickou anténu. Tedy jednotlivé části se vysouvají a zasouvají do sebe. Ale o tom opět až jindy.

Jakmile totiž Vlado má opěrnou kostru, začíná na ni nanášet modelovací hmotu. Na obrázku si všimněte, že na silnější drát je nemotán slabší. Je to proto, aby hmota držela na místě a samovolně nepadala. Někdy je i možně zůstat u jednoho drátu, který lehce namáčkneme kleštěmi (nepřestřihnout !).



K nanášení používá Vlado nástroje, o kterých jsme si již řekli. Pro dnešek si myslím, že slov již bylo dost a místo nich si prohlédněte následující fotografie. Je na nich první z figur z produkce EVIL Miniaturek. A první nemyslím jako první vůbec, ale jako první v pořadí. Jenže to také až někdy příště.  

Galerie

Démon










foto: (c) Vlado Turek

Žádné komentáře:

Okomentovat