sobota 1. září 2012

1. září 1939 - útok na Polsko, počátek války.

Dnešní den jsem pročítal - ostatně tak jako skoro pokaždé, když má chvilku volného času - internetové mutace českých novin a nějak jsem nenašel připomínku toho, že právě prvního září v roce 1939 vypukla druhá světová válka. Německá bitevní loď Schleswig-Holstein začala ve 4:00 ostřelovat polskou posádku na Westerplatte.

Snad jsem jen špatně hledal. Nevím. Všiml jsem si však, že se řeší to, jak bohatí jsou proti chudým (ihned.cz)... Na jednu stranu malicherné spory, na druhou stranu pro někoho to nejdůležitější, co v životě má. 

Ať je to jakkoli, tak nebýt toho, že Německo tu válku prohrálo, se tu teď můžeme něčím podobný zaobírat. Lidstvo se oklepalo a přijde mi, že pro spoustu lidí je to, co se tenkrát dělo, něčím imaginárním, neskutečným. Proto se dávám následující video. Snad se neřítíme do něčeho obdobného, co vypuklo v roce 1939.


 
Video je v češtině, jedná se o jeden z dokumentů série Velké bitvy historie (vyšla i v Polsku, Amercom)
Zajímavé odkazy, v češtině: Český rozhlas, 2. světová válka

Žádné komentáře:

Okomentovat