pondělí 10. března 2014

Skřet VIII. - poprava / goblin - execution

S lítostí musím oznámit, že skřet je o hlavu kratší. Tato operace trvala necelou hodinu a během ní jsem musel vyvrtat z (jeho) levé strany krku asi patnáct otvorů, které jsem následně rozšířil bruskou. Pak jsem mu hlavu odlomil a ránu začistil skalpelem. Viditelné jizvy zakryl modelovací hmotou Magic Sculp.

Dobrá zpráva je, že během tohoto zákroku nebyla prolita jediná kapka krve, jen se hodně prášilo. To můžete číst i tak, že jsem se nepořezal (což vám vlastně může být jedno, ale říci jsem to musel), ale vzhledem k tomu, že je skřet vyrobený z dvousložkových tmelů (Milliput a Magic Sculp) a základ má z hmoty Paperclay, tak doporučuji všechny tyto hmoty řezat/brousit nad prázdným (!) odpadkovým košem. Opravdu to totiž hodně práší. Jsou totiž po vytvrdnutí vážně velmi tvrdé a rozhodně nedoporučuji, aby je řezal někdo, kdo nemá zkušenosti s praci se skalpelem, případně bruskou. Popřípadě na to nemá věk. To neberte jako podceňování těch, co do nějaké z této skupin spadají. Jednak byste se totiž mohli sami velmi snadno zranit, protože pokud se silou do nástroje jako je skalpel opřete a ten se sklouzne po tvrdém povrchu, tak počítejte s tím, že nějakou chvíli trvá, než se zastaví. A do čeho se cestou zasekne... S tím souvisí i to, že je potřebné mít vhodný nástroj, tedy jak správný skalpel, tak i vhodnou frézku - konkrétně jsem použil stopkovou frézku, kterou jsem upnul do modelářské vrtačky. Pokud byste neměli správné vybavení, pak hrozí, že během frézování se vám nástroj vysmekne (doslova vyskočí z rýhy, kde právě pracujete) a vy si roztočeným nástrojem objedete dříve vymodelovanou plochu. To se mi v mých začátcích i stalo a vy i proto čtete tento příspěvek, protože bych rád uchránil každého před zbytečnou prací, respektive tedy opravování chyb. Přeci jen je zbytečné opakovat zbytečné chyby, ne?!
 
Aby se to tedy neopakovalo, nejprve jsem odfrézoval kožešinový límec, který budu muset vymodelovat znovu. Ovšem až poté, co udělám řemen od zbraní, které má skřet na zádech. Možná se ptáte, proč jsem to vůbec udělal. Ne, skřet mě nenaštval a nebylo tedy proč ho připravit o hlavu. Důvod je v tom, že lidé, kteří ho viděli, mi řekli, že nevypadá zle a zda nechci dělat kopie. Potěšilo mě to i přesto, že jsem dost starý, abych byl k podobným poznámkám rezervovaný. Navíc jestli někdo dokáže skřeta zkritizovat, jsem to já sám :-). Ovšem přesto jsem skřetovi oddělil hlavu a již dříve i upravil vlasy na temeni hlavy tak, aby případně bylo možné nechat skřeta zaformovat a odlít. Byť já to tedy osobně neplánuji, ale pokud by se našel někdo, kdo by ho chtěl 'adoptovat', bránit mu nebudu. Byť jsem vám chtěl představit skřeta již hotového, ještě prosím o chvilku strpení. 

The Gobla Brokentooth (yes, this is his name, guess why :-) ) has to be executioned. Or, if you wish, his head had to be cut off. Some people (who seen almost done Gobla the Goblin) asked me if there will any copies of this bust. I didn't expect it, I mean quite kind adoption of him (well, it's not a thing it's a little green dwarf-like man who has just lost his head, so it's HE, not it). He's lost his head just because of it - it'll be much more easy to make a copy from him. The question is just if I find someone who would be kind enough to adopt him and make the copies :-). If not, you can be sure I'll paint him. But before it, you will see how he looks like when the sculpting part is finished.

Cutting

To cut off his head I used very sharp scalpel and drill for modellers with the right milling cutter (see the picture above). It's very important to have right tools and be skilled enough to be able to do it! Remeber you work with very sharp tools and because the used putty is really very hard, you must use large force to cut it off. So be careful!

Žádné komentáře:

Okomentovat