pátek 21. března 2014

Lord Kaldor Draigo aneb Persifal na blogu!

 Tomáš 'Persifal' Pekař se dnešním dnem stal novým přispěvatelem na tento blog. Nerad bych to zakřikl, ale snad nezůstane jen u jednoho příspěvku - stejně jako v případě Ivo Románka napsal svůj příspěvek velmi ochotně. Vlastně mi stačilo ho jen oslovit a zeptat se ho. Stejně jako v již zmíněném případě. Něco podobného funguje i v případě offa. Řeknu vám, že mi to přijde zkrátka takové ne zcela běžné. Kulantně řečeno. Snad to bude podobně pokračovat i v budoucnu. Už proto, že se nejedná - alespoň si to myslím a soudě podle toho, jak tento blog navštěvujete, nejsem sám - o nějaké příspěvky ve stylu 'tak já teda něco napíšu, stejně je to jedno'. Jedno to totiž jednak není, navíc jsou to i velmi užitečné a kvalitní texty. Ostatně posuďte sami. A při čtení si i vzpomeňte na to, co jsem říkal o Finecastu. Nechci se nějak přehnaně hrdě bít ve svou plochou hruď, ale já jsem vám to vážně říkal :-) ....

* * *  


Lord Kaldor Draigo, Supreme Grand Master of the Grey Knights **)

Je to už několik let co Games Workshop (GW) vydal ještě kovový model tohoto hrdiny Warhammer 40 000 (W40k) universa. Nedlouho poté přestal GW produkovat modely z bílého a přešel na speciální resin pod značkou Finecast. Že to z počátku byl velký průšvih jsem poznal i já.
 
Po několika pokusech koupit ucházející model, kdy jsem přímo v obchodě vybíral ten nejméně poškozený kus, jsem nakonec zakoupil blister v dobré víře v kvalitní odlitky. Po rozbalení jsem zjistil, že jen na začištění padnou hodiny práce a další dny strávím na opravách poškozených detailů. Nechtěl jsem ale přiznat porážku, model reklamovat a čekat další dny na nové odlitky ve stejné kvalitě, takže jsem se vrhnul na opravy.

Zatmelil jsem snad milion bublinek, vyhladil plášť. Nedolitou část na pravém kolenním chrániči jsem zakryl pergamenem udělaným z proužků tmelu. Nejhůře dopadla ikona na vrcholku vlajky, u které jsem musel kompletně odstranit nýty na jedné straně a tmelem dotvořit ostny, aby dostaly alespoň přibližně pravidelný tvar. Límce na ramenních chráničích byly křivé a tak tenké, že se přes ně dalo číst. Obětoval jsem jejich originální vzhled a dotmelil jsem je do nových masivních oblouků. Po několika dnech jsem nakonec rezignoval na plánované vyhlazení celého povrchu, protože obsahuje opravdu velké množství detailů. Opravil jsem jen to nejnutnější. Meč jsem musel několikrát rovnat v horké vodě, protože byl ohnutý v ploše a neustále měl tendenci se křivit. Tedy, abych přiznal barvu, vzdal jsem to. Odložil jsem už téměř začištěný model na hromadu nedokončených modelů, kde mi neustále připomínal, že Finecast už nikdy více (radši ránu do palice... :)).

Asi po roce jsem se dokopal ke koupi airbrushe. Ze začátku jsem hodně tápal a spíše zkoušel co vlastně pistolka dokáže a jak s ní pracovat. Učím se s ní v podstatě dodnes a nepředpokládám, že někdy budu airbrushový mistr *). Chtěl jsem otestovat, jak se stříkají metalické barvy a jako pokusný model jsem vybral nebohého Draiga.

Po testovacím nástřiku metalickou barvou Citadel, jsem vzal model na milost a pokusil se jej dokončit. Ale než jsem jej znovu odložil kvůli nedostatku času a jiným projektům, stihl sem namalovat hlavu (tou většinou začínám) a vystínovat plášť. Loni na podzim jsem díky technickým potížím nemohl pokračovat v budování svojí armády Tau a vzal Draiga už podruhé na milost. 

Tentokrát jsem se ale zařekl, že dokud jej nedokončím, nesáhnu na žádný jiný projekt. Tak po několika dnech, vznikl finální vzhled, u kterého jsem se nechal hodně inspirovat jak originální malbou od ´Eavy Metal Teamu, tak modelem od Razzy, který jsem našel na CoolMiniOrNot. Podstavec je udělaný ze šlehaného tmelu, kousků rámečku a profilů Evergreen.
Persi

*) Sami posoudíte, já bych měl poněkud odlišný názor. (lopee)
**) Knight je samozřejmě rytíř, ne vlk, resp. wolf, jak jsem to špatně přeložil. Vracím původní verzi. Omlouvám se.



Lord Kaldor Draigo, Supreme Grand Master of the Grey Knights


Lord Kaldor Draigo is well-known for his fight with Daemon Prince M’kar the Reborn. He has been cursed to a life within the Warp. But while he lives, he will return because he will break his curse.



Both Draigo and Persi were cursed. Persifal by buing Draigo’s miniature made of resin – yes, I mean the ‘amazing‘ Finecast. It took him many hours (divided into many months) to reach the final stage – finished miniature.  
Persifal had to fill in dozens of bubbles, cover a hole on Draigo’s right shin protector and even make whole new details of an icon on the top of the flag. Some details were covered with modelling putty just because to make it possible to be painted.


After a few days Persifal had to give it up. The Finecast won. We all know it, I think. No more Finecast! But when Persifal found new powers, he straightened the sword and… and put the model on the pile of his unfinished models to show how bad Finecast is.


About a year later he bought an airbrush. It was something new. That’s why he just tried how to use it. Fortunately he wanted to try how to airbrush metallic paints. Yes! It was our Lord Kaldor Drogo who become the GP.


When Persifal airbrushed the first layer of Citadel’s Boltgun Metal, he decided to finish the whole miniature. As a scheme he chose the ‘Eavy Metal Team’s paint and model shown by Razzy on the CoolMiniOrNot gallery web page. 


The base is made of OneTime filler, some parts are pieces of the plastic sprue and some pieces are Evergreen Scale Models structural shape dimensions.  
 

Žádné komentáře:

Okomentovat