pondělí 26. května 2014

Robot - opice (APE the Robot) 28mm

Kdo přemýšlel nad tím, co má být ono pupkaté cosi, myslím, že ho nenapadlo, že to je opice. Tedy opice... robot - opice. Podnětem pro tuto figurku byla soutěž, kterou vypsali na blogu Massive Voodoo. Jedním z požadavků bylo, aby soutěžící udělal vlastního robota z komerční stavebnice, figurky. Jednak jsem to okamžitě zavrhl z toho  důvodu, že - byť jsme v EU - konečné poštovné co ČR je zhruba polovina figurky. Tím druhým důvodem bylo, že si dokáži udělat vlastního robota. Tedy myslel jsem si to. Proto jsem se do robota pustil. Přiznávám, že mě to pohltilo tak moc, že jsem odsunul Tau bojovníka stranou. Sice jen v rámci jednoho stolu, ale přesto. Postup času jsem si řekl, že by z toho mohl být i zajímavý příspěvek.

My latest sculpting project is a being with huge belly... I'm sure you know it from latest video. MV blog announced a competiton for best robot what is built from a kit. Spanish kit, I think. Well, postage costs are high for it and - and that's the main reason - I was sure I can build better robot.

Jedná se sice o zcela vymyšlený, říkejme sci-fi projekt, jenže přišel jsem u něj na pro mne velmi zajímavou věc využitelnou u modelování jakéhokoli námětu. Předtím jsem si totiž sice vždy sehnal podklady pro modelování té které věci, v rámci možností jsem se i vždy snažil si postup promyslet, jenže i tak se mi stávalo, že jsem se v určitou chvíli jednoduše zarazil a nevěděl jsem, jak dál. Nevěděl jsem, co to vlastně dělám. Přetrhla se mi nit, či jak to správně říci. U této figurky se mi to nestalo a jelikož ji mám již v základech figuru skoro hotovou, troufnu si říci, že ani nestane. Práce mi jde velmi rychle od ruky. Když jsem se nad tím zamyslel, tak jsem zjistil, že je to proto, že jsem se na celou figurku od samého začátku podíval jako na celek. Pokusil jsem se totiž vytvořit jednoduchý příběh. Tedy v jakém prostředí se figura pohybuje, co dělá. Nezáleží na tom, že je smyšlená. Zjistil jsem totiž, že u všech dalších rozpracovaných (a zamýšlených) projektů je to to samé. Náhle mi totiž odpadly veškeré dohady o tom, co a jak udělat, nař nezapomenout. Pomohl jsem si také obrázkem, jednoduchou skickou - malíř promine. Jak vidíte, nejedná se shodný předobraz s tím, co modeluji. Načrtl jsem si tento obrázek ještě předtím, než jsem začal modelovat. Pomohl mi ujistit se o tom, že je možné figurku udělat tak, jak mě napadlo. Možná vám to přijde jako to, že jsem objevil Ameriku. Abych se přiznal, tak objevil. V minulosti jsem totiž o něčem podobném neuvažoval, jen když jsem si kreslil nějaký obrázek. V modelování nikdy. Jenže je to jako s fotografií, momentkou. Člověk, věc, která na ní je zachycená, vypovídá nejen o sobě, ale i okolí a  o své minulosti. Tedy pokud to otočím, tak to vše je třeba zachytit, pokud se pokouším modelovat. 

skica / sketch
When I was thinking how to sculpt my robot, I realized that creating very simple world of it (where it lives, how it moves, hunts...) helped me imagine how to sculpt it. That's why I drew a simple picture of it. It was a great help for me. It accelerated my work a lot. The best of it is that you can do it if you work on sci-fi project, fantasy stuff, historical soldier... Now I know it's important to know not only what I sculpt but even have to know where it came from.

     

Žádné komentáře:

Okomentovat