sobota 8. února 2014

White Fake

Po zkušenostech s 'revolucí' Finecast, tedy přechodem od figurek vyrobených z bílého kovu k figurkám vyrobených z resinu u firmy Games Workshop, jsem si o tom, že má od února 2014 dojít ke stejně radikálním změnám i v případě časopisu White Dwarf (WD), myslel své. U šasopisu se měl radikálně zmenšit rozsah stránek, ovšem s tím, že WD se stane týdeníkem. Nejen po zmíněných zkušenostech jsem pojal podezření, že firmě GW jde jen o vytažení dalších peněz z kapes zákazníků. Všiměte si totiž, že ať již GW změnili v minulosti cokoli, vždy zvýšili cenu. To byla ta jediná jistota. Jenže jelikož jsem jim nechtěl křivdit a navíc jsem si časopis WD kupoval poměrně pravidelně (pár čísel mi za ty roky uteklo), tak jsem byl navíc i zvědavý...

Games Workshop has realeased their new White Dwarf magazine - White Dwarf Weekly plus their new Warhammer: Visions. Is it really better, now? Well, if you knew GW's Finecast and that if they ever (I honestly don't know about any exception) made any change we could be sure the price (of the thing) would rise. Is there anything different? Is price of this magazine the same or even lower? What do you think. Let's take a look...


Než se dostanu k samotnému obsahu, tak se na časopisy podívejme po tom, co vlastně držíme v ruce. Je změna opravdu tak velká, jak slibovali? Fakta jsem shtnul v malé tabulce.

I made a small table where you can see all the main important facts about these mags.

Nový (New) White Dwarf  129 g32Ł2.40 / 80,- Kč 6/10
Warhammer: Visions  445 g228Ł7.50 / 250,- Kč 3/10
Starý (Old) WD  445 g152Ł5.50 / 180,- Kč 8/10

Nevím jak vám, ale já se nemohu zbavit dojmu, že za hodně peněz nám GW servíruje málo muziky. Navíc poměrně radikálně zmenšili v GW jako kreslené obrázky a vůbec obrázky z návrhů, resp. z fází, kdy designéři GW pracovali na návrzích a následně i msterech figurek. A nejen to se z WD vytratilo. Nebýt toho, že jsem chtěl nového WD i W:Visions otestovat, nekoupil bych si je. Nelámu nad časopisem White Dwarf hůl, ale pokud si jestli někdy v budoucnu koupím, určitě až po důkladné prohlídce. Navíc třeba již zmíněný Warhammer: Visions se cenou již skoro blíží levnějším modelům a věřte tomu, že je lepší si koupit ten model. W:V totiž takřka ani nenabízí (pár by jich snad najít šlo) žádné zázračné (= užitečné) fotografie. Navíc nic z toho, co by nešlo sehnat na internetu. Tím rozhoidně nemyslím tento blog, ovšem i ten můžete klidně brát za lepší zdroj informací. Bohužel se naplnily mé obavy z toho, že nám GW naservírovali další kolo ságy, které já říkám Finest Gate, nebo chcete-li White Fake.

New White Dwarf and Warhammer: Visions is a real fake for me. It offeres almost nothing (New WD is still much more better than Warhammer: Visions) and if you are looking for help with painting miniatures, you can still find something in the New WD, but you can find much more almost on every web page dedicated to painting miniatures. GW just brought us something what is very expensive (well, we know them, isn't we?) and useful, too. So I don't recomend it! But if you want to buy it, very carefully look into it (more than twice, I think) and then buy it. If you must.



 Poděkování:
Rád bych poděkoval firmě www.fantasy.cz, že mi umožnili si časopis White Dwarf číst. A to jak v minulosti, tak i teď. Firma Games Workshop stále nabízí i jiné produkty (například minule zmíněné barvy, které rozhodně za svou cenu stojí. White Dwarf a tím méně Warhammer: Visions však momentálně ne. A pochybuji, že se v tomto směru něco v blízké budoucnosti změní.


Žádné komentáře:

Okomentovat