pátek 1. února 2013

Škrábance a odřeniny: doplnění - Anubis

Když jsem začal malovat odřeniny a škrábance, tak jsem si řekl - a i tady napsal - že je budu muset udělat klasicky. Tedy namalovat, protože chemie (tedy Absolute Chipping a Heavy Chipping) nefunguje. Jenže mě napadla hříšná myšlenka. Totiž zkusit to. Konečně nic horšího než přemalování mi nehrozí. Figurku tím nezničím a kdyby to přeci jen fungovalo alespoň trochu, tak bych si ušetřil práci s malování odřenin na špatně dostupných místech.  

Jde totiž o to, že štětcem naneseme buď příliš silnou vrstvu barvy, nebo naopak takovou, která nebude správně krýt. Z toho důvodu je nezbytné si dát práci s namalování ne jedné vrstvy jako když používáme stříkací pistoli, ale vrstev více. Můžete samozřejmě namítnout, že je možné stříkací pistoli přeci jen použít, pokud řádně předtím vymaskujeme místa, kam nechceme, aby se dostala barva. To rozhodně možné je. Navíc kdo to se stříkací pistolí dovede, nebyl by to až tak velký problém. Jenže ne každý má ty možnosti, případně dovednosti. 

Základ odřenin namalovaný štětcem, není třeba, aby byly příliš detailní. Je to zbytečné...


Proto jsem použití stříkací pistole zavrhl a použil jen štětec. Tedy nejprve jsem na figurku namaloval odřeniny tak, jak jsem si představoval, že by mohly vypadat.  Pak jsem použil Heavy Chipping od AK interactive. Pro tento přípravek jsem se rozhodl proto, že byl jednoduše v poličce blíže. Nic jiného v tom nebylo. Mám za to, že Absolute Chipping od MIG Productions by fungoval stejně. Ale vyzkoušené to prakticky nemám. Na fotografii to nemám, ale jelikož je to čirá tekutina, tak to ani není potřeba.

...pak jsem štětcem nanesl Heavy Chipping a jak byl suchý, tak barvu v tenké vrstvě...



Když jsem na suchý Absolute Chipping štětcem natřel slabou vrstvu žluté barvy, tak jsem na chvilku zalitoval, protože mě napadlo, že když to nebude fungovat, tak jsem si zbytečně přidělal práci. Jenže stalo se, tak mi nezbývalo než přetřít suchou barvu vodou, chvilku počkat a štětcem s tvrdým vlasem se pokusit barvu strhnout. Naštěstí to šlo dobře (byť s ne tak hezkým výsledkem jako když by byla vrstva krycí barvy nastříkána pistolí). Dost dobře na to, abych to tak nechal a doplnil recenzi na Heavy Chipping poznámkou, že funguje i na štětec. Tedy podle mého ano. Ostatně posuďte opět sami:

...a hotovo.
 


Žádné komentáře:

Okomentovat