neděle 17. února 2013

Nové nástroje Kemper Tools na DecoDance

Ačkoli se snažím tento blog vést od jeho vzniku tak, abych nebyl závislý na žádné třetí sobě a nebyl jsem tak nucený sem dávat příspěvky, které by se blížily reklamě, tak přiznávám, že v některých případech nějaký výrobek zkrátka používám a nemám žádný důvod ho přestat používat. V případě polymerové hmoty Super Sculpey FIRM to došlo tak daleko, že na blogu, který v prvopočátcích měl být zejména o malování figurek, jsem začal uveřejňovat spíše příspěvky o sculptingu. Tedy příspěvky týkající se jak samotných hmot, tak i všeho, co jsem pokládal za vhodné k danému tématu. A tím nemyslím jen samotný sculpting, ale i jiné práce s takřka libovolnou modelovací hmotou. 

Jenže za jednu z těch nejlepších zapékacích hmot - alespoň pro modelování v domácích podmínkách - považuji právě hmotu Sculpey. A jelikož jediným místem, kde šlo hmotu sehnat - nechtělo se mi ji shnánět mimo území ČR, byl eshop DecoDance, neměl jsem vlastně ani na výběr o něm na tomto blogu nepsat. Navíc tam mají i dobré ceny, takže jsem s čistým svědomím mohl o této možnosti napsat přímo. Vedle samotné hmoty Sculpey FIRM (a dalších) pak ještě rozšířili nabídku o nástroje Kemper Tools. Ty osobně považuji - jak jsem již ostatně psal dokonce dvakrát - vynikající, navíc řemeslně provedené tak, že opravdu vydrží a dá se s nimi hodiny pracovat bez obav z toho, že si zničíte ruce. Snad to byl důvod, proč jsem nijak nekomentoval to, že v nabídce tohoto eshopu chybí jeden nástroj, který se sice využívá nejen pro sculpting, ale naopak bych si troufl říci, že primárně pro malování, v poslední době (vzhledem k počtu odkazů) bych pak řekl, že se do čela dostává embossing. O této technice se šířit nechci, navíc tento příspěvek má být o sculptingu, že? 



Jde ovšem o to, že tento nástroj můžete nalézt jako tzv. 'vytlačovací tyčinku', případně 'hrot na embossing' (to musíte mít násadku :-)) ovšem také ho můžete najít jako 'kuličkový stylus'. A právě pod tímto názvem ho najdeme na DecoDance. Ovšem oproti již zmíněným nástrojům pro embossing zde jsou i oboustranné. Tedy takové, které mají kuličku na obou koncích (samozřejmě jinou). Tuto větu opět neberte tak, že se nesmí (nedá) použít i pro tu kterou techniku. To vůbec ne. Ovšem v případě sculptingu nemusíte mít v ruce dva nástroje, ale jen jeden a plynule je měnit podle potřeba. Snad drobný detail, ovšem jen zdánlivý, protože přehazovat si (byť jen dva) nástroje třeba několikrát za minutu je... je zkrátka neskutečně otravné. 

Proto jsem byl velmi rád, když jsem našel v poště mail od DecoDance upozorňující právě na to, že tyto nástroje má skladem.  Tyto nástroje mohu všem jen doporučit. A třeba i na suché obtisky známé také jako propisoty. O těchto nástrojích bych zkrátka řekl, že patří mezi ty, které je dobré mít na pracovním stole. Tento druh nástroje (tedy hrot ve tvaru kuličky) mám již poměrně dlouho - konečně článek o nástrojích jsem napsal již na konci roku 2011 - ovšem pokud bych je doma neměl, rozhodně bych si pořídil právě nástroje od Kemper Tools. 



Pokud se totiž pozorněji podíváte na fotografii nástroje Kemper Tools (výše) a najdete si nástroje, které mám já (pod číslem 06), pak si možná všimnete toho, že nástroj Kemper Tools má o něco málo větší průměr násadky. To je onen ďábel ukrytý v detailu. Totiž zcela konkrétní (a věřte tomu, že více než důležitý) rozdíl, díky kterému se s nástrojem Kemper Tools po mnoha hodinách pracuje mnohem lépe. A že se s tímto nástrojem dí pracovat i poměrně dlouho 'v jednom kuse' to se můžete sami převědčit v následujícím videu. Také zde můžete názorně vidět, jak se s tímto nástrojem pracuje a jak je důležitý. Osobně jsem za toto video velmi rád, protože podobnou demonstraci (včetně již zmíněného přehazování jednotlivých konců nástroje) bych velmi pravděpodobně sám nedokázal takto skvěle předvést. Jen škoda té hudby :-), ta mi tam zkrátka nějak nepasuje.



Modelovací nástroje s hrotem ve tvaru kuličky na DecoDance:

PS: Ještě jednou bych chtěl zdůraznit (záleží mi na tom, proto to tak moc opakuji) že tento příspěvek opravdu není reklama, ale naopak upozornění na velmi šikovný nástroj, který je zkrátka potřeba a nemáte-li možnost jako si doma vyrobit právě onen pravidelný hrot s kuličkou, nedá se tento nástroj svépomocí takřka vyrobit. Určitě ne za tu cenu. Navíc to berte tak, že to mám i prakticky vyzkoušené. Naposledy jsem právě tenhle nástroj používal, když jsem dělal podstavec pod Anubise...  

Žádné komentáře:

Okomentovat