sobota 2. února 2013

Anubis - sobota

Protože se chci figurky zbavit co nejdříve, neměl jsem jinou možnost než malovat. Během malování jsem se s konečnou platností rozhodl pro to, že figurka bude ve značně zdevastovaném stavu, aby se k ní hodila ta hromada šrotu, na které sedí. Jenže snadno se mi to řekne, hůře udělá.

Výstražná tabulka
Začal jsem tím, že jsem hřbet jednotlivých plátů, které má na zádech, namaloval modrou barvou. Protože je tmavá fialová barva doplňkovou barvou žluté, neměl jsem ani moc na výběr. Modrou jsem použil proto, že díky tomu, že použiji během barvení wash červenou a hnědou barvou, tak se z modré stane spíše hodně tmavá fialová. 

Díky tomu, že je fialová barva doplňkovou barvou pro žlutou, vzájemně obě barvy vyniknou. Bude se vlastně jednat o jakýsi optický klam a je to ve skutečnosti důvod, proč jsem použil žlutou. Klidně by šlo použít třeba i černou, jenže každý jistě ví, že výstražné značky se používá právě kombinace černé a žluté. Proto by nebylo nejlepší, kdybych tato barvy použil i utéto figurky. Ta totiž není až tak malá a mohlo by se snadno stát, že by hřbet figurky zbytečně přitahoval pozornost a odváděl ji od celku. 

Jakmile  jsem to měl hotové, tak jsem grafitovou tužkou udělal odření až na kov. Běžně se to používá při barvení modelů bojové techniky (vzpomeňte na pásy) a letadel. V tomto případě se to pak hodilo i k této figurce. Stejnou barevnou kombinaci budu muset použít i na další zbroj figurky. A také budu muset mnohem více odřít další části figurky. Z této figurky se tak stal žrout času. Mnohem větší, než jsem ze samého počátku předpokládal.


4 komentáře:

  1. no nevím jak ty ale já se začínám bavit...jen se bojím abys nedopadl jako já :) přemýšlím jestli ti nemám poslat nějaký z mých lesních nálezů pro rozšíření podstavce..mám na mysli nějaký starý budík, minometný granát nebo průzor z tanku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, minometný granát je konečné řešení. Ale to nechám až na Tobě, až Ti to pošlu. Vážně je ta figurka mnohem těžší, než bych myslel. Snad ji ale zvládnu. Konečně už musím, ne? Na podstavci jsem už začal dělat, tedy bude to jen nějaký ten kus radioaktivní bažiny. Žádný dřevěný podstavec, či něco podobného, to si pak můžeš použít sám. Starých budíků - zejména tedy ozubených koleček - není nikdy dost. Kdybych dělal nějakou steampunkovou figurku, rozhodně by se to hodilo. Takže pokud máš a nepotřebuješ... Ohledně toho zbytku: kdybys měl (jako že máš, případně uděláš) nějaké kvalitní fotky, jak vypadají právě ty rezavé nálezy, tak pokud pošlelš, dám je na blog. Určitě by to zajímalo i další lidi.

    OdpovědětVymazat
  3. Jej, kdybys mi ji nepřipomenul... ani nevím, kam jsem ji dal. Když jsem zjistil, že nemám, kdo by ji odlil, tak jsem ji chvilku dělal, no a pak odložil. A to je přitom skoro hotová.

    OdpovědětVymazat