pátek 22. února 2013

Anubis - šup na tyč

Dalším krokem na podstavci, respektive výstražné ceduli, bylo vyrobení tyče, na které bude cedule připevněna. To sice budu moci udělat na samotný závěr kompletace podstavce, tedy před závěrečným nalitím radioaktivní břečky. Ovšem je nutné mít právě tuto část připravenou dopředu.

Z plastové tyčky jsem odřízl asi tak 6 cm dlouhý kus. Protože jsem  nechtěl, aby byla cedule připevněná na tyči, ale na trubce, tak jsem  na jednom konci vyvrtal do tyčky díru. Než jsem začal vrtat, tak jsem si pomocí šídla naznačil střed. Je to proto, že pak mi nedělá problém nasadit vrtáček do pomyslného středu tak, abych vyvrtal v rámci možností tam, kde je střed. Nevím, jak to děláte vy, ale já to musím dělat právě tak. Navíc jako první použiji mnohem menší vrtáček, pomocí kterého si předvrtám dírku, kterou pak rozšířím vrtákem s větším průměrem. Je to proto, že pak nedojde k prasknutí vrtané tyčky. Ono tedy v tomto konkrétním případě, kdy se jedná o tyč, která stojí dlouho dobu v agresivním prostředí, by to bylo takřka jedno, jenže pokud bychom vrtali například hlaveň nějaké pušky...

Jakmile jsme měl otvor vyvrtaný, vyvrtal jsem i otvor do podstavce, kam pak přijde usadit samotná cedule a začal jsem barvit. 


Černým a bílým sprejem (v tomto pořadí) jsem si nejprve předstínoval celou tyč. Bílou barvu jsem použil jen jemně, protože jsem chtěl, aby černý základ byl v tomto případě i vrstvou znázorňující podklad pod oprýskanou barvou. Následovalo již několikrát popsané kolečko natření tyče přípravkem Absolute Chipping. Jakmile byl suchý, namaloval jsem v centimetrovém odstupu červené pruhy, protože bílá barva již na tyči byla. Jakmile barva zaschla, následovalo opatrné oloupání. 
 
Velmi rozředěnou světlou červenou jsem naznačil jednotlivá pole červené barvy (akrylová Andrea) tak, aby jednotlivé pruhy nepůsobily příliš jednotvárně. Nakonec jsem silně rozředěnou (takřka špinavá voda) akrylovou barvou Agama - rez celou tyč přetřel tak, abych jednak odstranil místa, kde prosvítala v červených pruzích bílá podkladová barva a také jsem tou to barvu zašpinil bílá pole. Poněkud více hustší (aby lépe kryla) stejnou barvou jsem zamaloval vyvrtaný otvor tak, abych získal dojem rezavého konce trubky. Samotné doladění pak budu provádět až co bude cedule pevnou součástí podstavce. Nebude se však již jednat o žádné radikální změny. Pokud vůbec nějaké. To ještě uvidím.





3 komentáře:

  1. Nevím, jak by na tom držela barva během převozu. A jelikož to nemá vlastně žádné konkrétní měřítko, tak je to prostě trubka.

    OdpovědětVymazat
  2. hmm...musím někde sehnat plastové tyčinky na klapky do letadla..

    OdpovědětVymazat