čtvrtek 18. října 2012

Živá historie říjen 2012

Dnes je to poprvé, kdy na tento blog přidávám upozornění na časopis Živá historie. Časopis má 82 stran a je zaměřen na českou i světovou historii. Nechci se tu o něm nějak více rozšiřovat. Konečně jednak za to nejsem placen, navíc zaměření tohoto blogu je přeci jen poněkud odlišné. Součástí časopisu je však velké množství obrázků a fotografií. Na stránce sedmdesát pak jsou  na fotografii zachyceni dva neandrtálci. Když už jsem psal o offovi (P. Ovečka), tak jsem si vzpomenul na to, že má první konverzace s ním byla na modelforu a tenkrát jsme se dohadovali o tom, zda jeho busta je neandrtálec, nebo ne. To byl můj dojem. Navíc si již přesně nevybavuji, jak to přesně dopadlo. Vím ale, že to dospělo až k mému nákupu busty generála Thadea a fotografie Paĺových věcí na tomto blogu.

Není to však důležité. Důležité je, že součástí časopisu je i útlý sešitek celkem šestnácti barevných stran formátu A4+. Na každé straně (včetně všech stran obálky) jsou pak pěkně vyvedené barevné reprodukce obrazů Rudolfa Otto von Ottenfelda, zachycující vojáky habsburské armády z let 1705 - 1867. 

Protože se příliš nezajímám o období, kdy se v armádách začaly hromadně prosazovat střelné zbraně, nemám v knihovně ani žádnou publikaci o tomto období. Jenže jelikož jsem z Čech, tak si říkám, že období Rakouska-Uherska ke mně tak nějak patří. A jelikož na tom budete asi podobně, tak by tato publikace neměla uniknout ani vám.Navíc si jsem jistý, že pokud bych přeci jen někdy maloval třeba hulána z období napoleonských válek, tak ho nenamaluji v barvách Grande Armée. 





Žádné komentáře:

Okomentovat