neděle 21. října 2012

Lhamaean - freehand paint

Po delší době jsem opět dostal chuť si něco menšího namalovat. A v případě rozpracované Lhamaean to platí dvojnásob. Navíc jsem si při prohlížení fotografií řekl, že bych to mohl na blogu zařadit i do složky 'Jak to nedělat'. Jenže tu takovou kategorii nemám, navíc to vzhledem k tomu, že to bude ve vitríně hodně vzadu, není zase tak hrozné. Takže to budu muset dát do složky 'Mé figurky'. 

Ponaučení mám jediné. Totiž pozor na štětec! Je více než vhodné použít buď nový štětec, nebo ten, který má ostrou špičku. Na fotografii názorně můžete vidět, co se stane, kdy něco podobného neuděláte. 

Zpět k tématu: freehand. Z mého pohledu mi přijde poněkud matoucí označení této techniky. Pokud se vůbec dá o technice mluvit. Jde totiž o to, abychom namalovali drobný detail. Ať již je to třeba nějaký znak na štít, jizvy, žilky, tetování, případně celý motiv na vlajku.

Jedna z mých starších věcí - žilky na lebce.

A další starší věc - tetování.
 V základě se celá problematika dá shrnout do jediného: nebojte se. Opravdu, nic na tom není a když si vezmete, co jsem namaloval já, dokážete to určitě také. Věřte mi. Jen je potřeba pamatovat na základní pravidla. 

Tím první pravidlem je znalost barev. Možná jsem tím již pro někoho otravný, ovšem není to tak. Při malování akrylem (zde to platí dvojnásob) je dobré začít tím - pokud nemáte pevnou ruku, je to o to lepší - že si danou věc namalujete nejprve barvou, která je jen nepatrně světlejší než základ. Tento postup jsem použil u Lhamaen. Další možnost je, že si danou věc nejprve namalujete sytější barvou, kterou pak zamalujete tak, že konečná malba bude větší. Tím si původní náčrtek vlastně přemalujete.

Ne vždy to je však možné - viz žilky na lebce upíra - tam je dobré postupovat tak, že použijete velmi řídkou barvu, která však musí být nakonec patrná - a nejprve si nacvičíte pohyb štětce. Klidně se nebojte použít na zkoušku jen štětec namočený ve vodě. Mokrá stopa bude vidět a vy si tak vyzkoušíte, jak se vám daná věc podaří. Pokud se pro toto rozhodnete, nezapomeňte plochu dokonale vysušit. Akrylová barva má totiž tu nedobrou vlastnost, že se rozpije.

U složitějších tvarů je nejlepší si vzít kousek papíru a na papír si opakovaně vyzkoušet to, co budete malovat. Při vlastním malování pak nezaváháte nad tím, co vlastně chcete malovat. Také jsou dobré častější přestávky při malování, než děláte jindy. Přeci jen se při malování unavíme rychleji a je dobré si raději odpočinout, než zbytečně výrazně přetáhnout. Pokud se však stane i to, nic se neděje a většinou se dá dané místo přemalovat. Pokud ne, tak se dá přemalovat figurka. Ovšem to je jen ten krajní případ. Ještě jsem ho nikdy nepoužil. Ovšem na druhou stranu je dobré i na to pamatovat, protože není nic horšího než například povedená vlajka, kde jste velmi pěkně namalovali lidskou postavu. Jen tedy s tou drobností, že má nohu i ruku vytrženou z kloubu. 

Vlajka

Následující video shrnuje vše, co jsem napsal dříve.


Žádné komentáře:

Okomentovat