úterý 6. prosince 2016

DAK 1/48 - Důstojník Luftwaffe


Než přijde řada na Borka, tak se hlásím se svou troškou do mlýna - dokončenou figurkou pilota Luftwaffe německého Afrikakorpsu. Jednak to byl tedy skřet a pro mně také zkouška, jestli na to vůbec uvidím. Tak hlavně to byla zkouška nových barev. Nebudu se zbytečně rozepisovat, protože mám za to, že obrázky budou lepší než sáhodlouhý popis, které budou následovat v historicky krátké době - čti: až to nafotím. 

Jednalo se o plastovou figurku firmy Tamiya v měřítku 1/48, která je součástí čtvrtkového modelu německého Kübelwagenu, který jsem kdysi dostal. Jenže nevím jestli i s dekály. Nebo jsem je jen ztratil. Zkrátka je nemám. I proto jsem nejprve udělal jen figurku. 

O barvách D.A.K. Soldier Uniform Colors od AK interactive se dá říci to samé, co o barvách, které jsem použil na britském Tomíkovi z první světové. Ale to nebudu předbíhat, jen řeknu, že jsou to velmi povedené barvy s dobrou kryvostí. Protože se jedná o barvy na uniformy, je takřka nemožné říci, který z odstínů že je ten správný. Uniformy se totiž jednak nosily (to jste snad ani nečekali, že řeknu), ale díky tomu se i musely prát, na poušti odolávat vedle vlhku (ano, i na poušti se uniforma dostala do styku nejen s vodou, kterou se voják polil třeba když pil z polní láhve, ale potem, provozními tekutinami používaných vozidel... A vedle veder na uniformy působily i nízké teploty, protože jak se poušť ve dne snadno rozpálí, skoro stejně dobře se po setmění i vychladí. Proto tedy bylo třeba uniformy i prát. Pokud to samozřejmě situace dovolovala. Z toho důvodu vás nesmí překvapit, že na dobových fotografiích můžete vidět vojáky v uniformách, které sice mají stejný střih, ale velmi rozdílné barvy, kdy se někdy uniformy svou barvou blíží takřka k barvě bílé. Voják, kterého jsem dělal já, má však na sobě uniformu velmi tmavou, protože jsem použil barvy přímo z lahviček - konkrétně pak Desert Uniform  Base, Desert Uniform Light a Desert Uniform Shadow. Hnědý opasek a hnědou kůži na botách jsem namaloval hnědými barvami Scalecolors, konkrétně pak Black Leather, Brown Leather, Orange Leather a Iroko, kterým jsem věnoval vlastní článek. Pokožku jsem pak namaloval barvami ze setu Fairy Flesh Set od firmy Vallejo. Tyto barvy jsou zajímavé a unikátní tím, že zajišťují poměrně velký, ale přitom střídmý, kontrast. Což já tedy více než potřebuji 😊. No možná ne tolik, ale znáte to, co právník, to dva právní názory. A o figurkářích to platí ještě třikrát tolik. Proto v píscích Sahary ještě zůstanu, opět i s firmou Tamiya, jen zvýším měřítko na 1/35 a ještě více i počet figurek, takže bude dost prostoru i na ty již zmíněné takřka bílé uniformy:

foto: http://www.militarymodelling.com

1 komentář:

  1. Hej, fakt dobrý! Vůbec si neumím představit, že bych maloval něco tak malýho :D. A ta diorámka vypadá celkem luxusně, to se těším...:)

    OdpovědětVymazat