pátek 20. září 2013

Překvapení v Levných knihách

Do prodejny Levné knihy nijak často nechodím. Spíše tak jednou, dvakrát za rok. O to více jsem však byl překvapený, když tam dnes zašel a v nejvzdálenějším rohu jsem uviděl poličku s figurkami. Hračky, řekli byste. Možná to tak i má být myšleno, ovšem přesto jsem neodolal a - podle mého názoru nejlepší - figurku jsem si zakoupil. Za 49,- Kč jsem získal jednak pěkné těžítko, navíc i poměrně hezky odlitou a (v rámci možností) i hezky namalovanou figurku. Podle všeho se má jednat o řádového velmistra. Ale to jen tipuji. U figurky nebylo nic dalšího. Mezi ostatními figurkami byli jak další templáři, francouzský rytíř (tipuji z XII. století) a pak samozřejmě nezbytní němečtí vojáci jak z jednotek Wehrmachtu, tak i SS. Když to musí být a dobře se prodávají... Ovšem byli zde i dva mniši. Všichni zpracovaní podobně. Tedy anatomicky mohli být lepší, ovšem na druhou stranu jsou dobří i tak. Vzhledem k ceně. A kdo shání nějakou větší figurku (všechny bych je tipoval na 70 mm, resp. 65 mm k očím) chybu neudělá. Cenově to vyjde rozhodně přijatelněji než minule předváděný lukostřelec z plastu. Stačí ho jen odbarvit, případně barvu mechanicky odstranit (opatrně!) a troška práce s Milliputem a může se každý pustit do malování. Nebo ho nechat tak, jak je.


(Příspěvek píši jen česky, protože mám za to, že nic jako Levné knihy v jiné zemi není. Ovšem nepochybuji o tom, že něco podobného jistě k dostání je i jinde ve světě.)

Žádné komentáře:

Okomentovat