sobota 15. prosince 2012

Valkia the Bloody

Není to tak dlouho, kdy jsem psal o připravované figurce 'Valkia the Boody' od firmy Games Workshop (GW). Jak to bylo možné, figurku jsem si ihned objednal. Jednak proto, že mě figurka zaujala a tak nějak jsem ji chtěl mít. Samozřejmě i proto, že je vyrobena metodou Finecast a já byl zvědavý, jak (a zda vůbec) se kvalita zpracování změnila. Přeci jen bych byl nerad, abych tu na blogu psal o 'Finecastu' příliš negativně. 



Figurka mi včera (! - přeci jen v sobotu jsem balík nečekal) Česká pošta dovezla a já mohl figurku podrobněji prohlédnout. 

A jak si tedy vedla? O kvalitě samotného návrhu a sculptu není třeba diskutovat. Moc se mi líbí. A není to určitě tím, že bych byl v tomto směru zaujatý. Ostatně ani jsem nic jiného nečekal. Nenajdeme tam však obsah našeho blisteru. Samotný blister je vlastně vanička z acetátové folie, na čelní straně vidíme fotografii namalované figurky. Lícní straně je pak průhledná a figurku si můžeme prohlédnout, než ji zakoupíme. To bohužel nejde, pokud nám figurku doručí pošta. Stejně jako v mém případě. Přeci jen dobrá zpráva je v tom, že GW se zlepšili v odlévání z resinu. Nemusíme tak figurku reklamovat. Tím však dobré zprávy končí. Přeci jen máme v rukách Finecast...

Já si od figurky, případně modelu, totiž vždy slibuji to, že si figurku koupím, vybalím z krabice, případné otřepy lehce začistím a začnu figurku malovat. Pokud jste na tom podobně, tak vězte, že právě tohle se zatím od resinových figurek vyrobených metodou Finecat čekat nedá. Ano, zlepšili se, ovšem za figurku, která stojí v přepočtu 470,- Kč s DPH bych čekal mnohem více. 

Opět na figurce nalezneme posunutou formu, otřepy, nálitky na nesmyslných místech. Navíc jejich počet je opravdu veliký. Zkrátka pokud si kupujete figurku pro sebe, připravte se na to, že nad vlastní přípravou figurky strávíte hodně času. Pokud jste figurku koupili někomu třeba k Vánocům, tak počítejte raději s tím, že po vás bude obdarovaný (je-li to díte) chtít, abyste figurku začistili. V opačném případě však zbytečně nekritizujte nezačištěná místa na figurce. Je jich tam totiž opravdu hodně. Je škoda, že Finecast není stejně kvalitní jako plastové figurky od GW. Ty sice nejsou tak detailní, ale odstříknuté jsou čistě. Zůstává u nich jen vysoká cena. Ačkoli i to se dá vydržet, pokud nekupujete plastových figurek od GW desítky za měsíc. Jde zkrátka o to, že figurky od konkurence mají svou kvalitu opravdu na jiné úrovni. Proto pečlivě vybírejte.

Shrnutí    

  klady 

  • vlastní sculpt 
  • balení figurky v blisteru
  • přeci jen zlepšující se kvalita provedení

zápory

  • stále ještě nijak kvalitní zpracování - tedy viditelné otřepy, lehké posunutí formy (dá se opravit)...
  • vysoká cena

Zda se pro figurku nakonec rozhodnete, nechám na vás. Rozhodně bych ji nedoporučoval začátečníkům, ale středně pokročilý modelář ji zvládne namalovat i bez pomoci.

Fotogalerie










Žádné komentáře:

Okomentovat