pondělí 23. července 2012

Rytíř - podstavec

Několikrát jsem viděl figurku na podstavci, na kterém byla vedle figurky i bříza. Nevím proč, ale tento strom se mi vždy líbil a chtěl jsem si ho postavit jako model na nějaký podstavec. 

Pravě na to jsem si vzpomněl, když jsem přemýšlel, jaký podstavec pro figurku zvolit. Určitě jsem nechtěl žádný sníh, písek, případně opadané listí. Jednak je to velmi časté, navíc jsem chtěl k figurce něco, co by figurku jednak zvýraznilo, ale také se k ní i hodilo. 

Jelikož figurka představuje francouzského rytíře ze třináctého století, tak jsem si nakonec vybral rozkvetlou louku. Samozřejmostí pak bylo, že na louce musela být i ta bříza. Jen nějaký slabý kmínek. Nechtěl jsem, aby figurku přebila, navíc jsem musel počítat s tím, že podstavec je relativně malý. Právě na figurku 54 mm.

Na podstavec jsem nejprve v jeho horní části nalepil žlutou Tamiya pásku. Díky této pásce mohu na podstavec během malování bez obav sáhnout, navíc vím, že tuto pásku pak bez obav budu moci odlepit, aniž by na něm byly jakékoli stopy.

Na podstavec jsem pak přilepil sekundovým lepidlem podstavec, který byl součástí figurky. Zbytek jsem domodeloval pomocí dvousložkového tmelu tak, abych získal rovinu. Pak jsem na takto upravený povrch podstavce nalepil disperzním lepidlem písek pro křečky. Disperzní lepidlo lze použít i když ho nanášíme na kov (to je právě ten podstavec z balení figurky). Protože lepidlo nic jiného než jen písek nedrží, navíc jím zaplavíme celý povrch, není třeba se obávat toho, že by se časem kusy takto přilepených částí podstavce odloupaly. Samotný písek je dostatečně jemný, takže je u figurek 54 mm 'v měřítku'. Protože jsem věděl, že budu podstavec dále hustě osazovat modelovou trávou, tak jsem na něj nelepil kameny, případně kusy dřeva apod.. To si nechám na příště. 
 
Místo toho jsem povrch - nyní již dostatečně zaschlý - nabarvil směsí hnědé a černo-šedé barvy. Ačkoli jsem počítal s tím, že díky trsům trávy nebude samotný povrch vidět, je dobré podstavec barevně upravit, protože pokud by se stalo, že by přeci jen byl kus nenabarveného povrchu vidět, nemusela by být oprava takového místa již dost dobře možná.

Jakmile barva zaschla, nalepil jsem na podstavec kousek suché větvičky, kterou jsem pak obarvil černě, následně celou bíle a nakonec jsem štětcem 2/0 namaloval černou kůru břízy. Místa, která se mi nelíbila, jsem pak opravil ještě silně naředěnou bílou. 

Pak jsem přilepil vystřižené trsy z 'Řepkového pole kvetoucího' od firmy Polák (na fotografii, kde je zachycena figurka z pravé strany, můžete vidět, že foliáž je přilepena na papírovou podložku, již jsem toto místo zakryl dalším drnem trávy) a následně jsem na podstavec dolepil další různé (!) drny trávy. Je to proto, že barva nebude působit jednolitě, ale snadněji tak dosáhneme iluze jednotlivých rostlinek trávy. Podle mého není pak ani třeba trávník stínovat pomocí stříkací pistole. Přijde mi to zbytečné.  

Přemýšlím však nad tím, že bych na břízu přilepil ještě jednu, dvě větve s laserem vyřezanými listy břízy. To ještě uvidím.


1 komentář: