neděle 27. listopadu 2011

Finecast II.

Před pár týdny jsem zveřejnil článek o tom, jak já vidím údajnou revoluci ve výrobě figurek u firmy Games Workshop. Nijak dobře to nevyznělo, proto jsem si řekl, že jak to půjde, otestuji ještě další figurky. Přeci jen je možné, že to byl jen problém jednoho kusu. 
Tak teď mohu říci, že to problém jednoho kusu nebyl. Spíše naopak.

Captain Sicarius (Warhammmer 40,000) byl první figurkou, která se mi dostala pod ruku. Fotografie má větší vypovídací hodnotu, tak je upozorním na vylomený kousek brnění a ne příliš kvalitně odlitou lebku. Zda to bylo způsobeno předčasným vytržením figurky z formy, či již špatnou formou, to těžko říci. Určitě si na to však dávejte pozor. Tedy pokud vám figurka nepřijde poštou. Pak již jen opravovat svépomocí, či reklamovat. 

Ještě horší mi však přijde skutečnost, že rub hlavice meče je tak nějak hladký jako dětská prdelka. Chválil-li jsem kvalitní skulpt, tak to v tuto chvíli říci opravdu nemohu. Ostatně podívejte se pozorně na fotografii. Přeci jen si to zasloužilo lepší zpracování. Alespoň na orlici. Ta vidět je. Je na každém, zda to domodelovat, či nechat být. Co rozhodně ale nechat být nemůžeme, jsou opravdu viditelné licí roviny na vlajce... vlastně na celé figurce. Tedy hodně práce navíc, navíc to na mně působí dojmem, že použili stejnou formu, do které dříve odlévali figurku z bílého kovu. 

Výhodou je, že Sicariuse může namalovat s přílbou na hlavě, případně jinýma rukama.  Pozor! - doporučuji namalovat jednotlivé ruce a hlavu zvlášť, slepit až nakonec.
Uff, takže raději druhá figurka. A tou je elf Kohril (Warhammer). Opět by skulpt - zejména obličej - mohl být lepší. Přeci jen vymodelovat ho takto já, byl bych více než spokojený. Ovšem toto je komerčně prodávaná figurka. A nijak levná. O nutném začištění netřeba mluvit. Ovšem co považuji tak trochu za tragédii, to jsou opravdu velké díry v plášti. Zde bude třeba tmelit. Na jednu stranu se nejedná o žádnou tragédii, místa jsou přístupná, ovšem jelikož je na obalu opět ono známé 12+, nejsem si jistý, že vlastní vytmelení člověk bez zkušeností zvládne. 

Závěr:
Skulpt jako takový se mi líbí. Proto jsem si také figurky zakoupil. Přesto jsem zklamán a doporučuji opatrnost při začišťování. Přeci jen ne každý odlomený kousek by mohl být čistě jen a pouze zbytečný nálitek..

Žádné komentáře:

Okomentovat