sobota 31. října 2015

Pip-boy_barva


Pip-boy je kreslená postavička kluka, který propaguje zázračnou mašinku, která učiní život ve Vaultech  tak báječným... Že je to ve skutečnosti jinak a život ve světě zničeném nukleární válkou prostě a jednoduše báječný není, to je zkrátka fakt. Pokud mi nevěříte, zahrajte si třeba aktuálně poslední hru Fallout, která vychází v listopadu 2015. 



Byl jsem požádán o to, abych právě pip-boye vymodeloval a pak i namaloval. Byť se to na první pohled nezdá, no nebo to bylo rukama, udělat něco, co nikdy neexistovalo, je hodně podobné tomu, jako vymodelovat třeba bustu císaře Napoleona. Nemyslím tedy složitost obrazu, to je zcela jiná kategorie, ovšem základy jsou stejné. Musíte se zkrátka držet vzoru. Zda se mi to povedlo, popřípadě jak moc, to je otázka. Ovšem v každém případě to byla zajímavá zkušenost. Snad to nedopadne tak, že mi nakonec zůstane ve vitrínce. 


Jediná část, kde jsem si mohl dělat, co jsem chtěl, byl podstavec. Ať už totiž pip-boy bude přijat jakkoli, pravidlo je, že podstavec musí být udělaný tak, aby byl součást figurky, ovšem na druhou stranu od ní neodváděl pozornost. 



Proto jsem si řekl, že vymodeluji plechovou podlahu. Bez jakýchkoli nápisů, zbytečné rzi... Ve  strojku na polymerové hmoty jsem si nejprve připravil tenký (cca 1 mm) pruh polymerové hmoty Sculpey Blend. Použít je možné takřka libovolnou polymerovou hmotu, jen tedy nesmí být moc lepivá. Z tohoto pruhu polymerové hmoty jsem vyřízl kruh o průměru 5 cm - přesně takový rozměr, aby přesně  pokryl vrchní část podstavce. Pak jsem do něj otiskl texturu protiskluzového plechu. Pak jsem ho nechal zapéct v troubě a pak nastříkal černou základovou barvou. Jakmile zaschla, technikou suchého štětce jsem kruh natřel stříbrnou barvou Silver Metal (Vallejo Model Air). Použít lze takřka libovolnou stříbrnou, resp. takovou barvu, jak chcete, aby 'plech'  vypadal. Po jejím zaschnutí (rychlost zasychání můžete urychlit použitím fénu - jelikož pracujete s již vypálenou hmotou, nemusíte se bát, že by se teplem z fénu deformovala) jsem na povrch nanesl různé washe - hnědý, modrý, fialový - a nakonec Lifecolor Reflecting  Agent PG 110

 

Žádné komentáře:

Okomentovat