neděle 5. května 2013

Drak aneb Airbrush za 30 minut, žádné cavyky ..

Přesně tohle mi napsal Pavel 'Dittmann' Mazurek, když mi odpovídal na otázku, jestli na blog mohu dát fotografie jeho poslední figurky. Původně se ptal na to, jaké barevné schéma bych zvolil já, kdybych tuhle figurku maloval. Poslal jsem mu nějaké obrázky (ani nevím, jestli se jimi nechal inspirovat)  a ani jsem nečekal, že mi tak rychle pošle fotografie dalšího pokračování. 

Drak po nástřiku primeru (Alclad White Primer). Křídla by si zasloužila začistit, ale to stejně vidět ve vitrínce není...
Sice napsal to, co jsem dal i do názvu příspěvku, tedy že to bylo za slabou půlhodinku hotové a že si s tím nedal moc práce. Tedy tak jsem si vyložil tu poznámku že (...žádné cavyky...). Jenže když to dám do souvislosti s tím, jak rychle to trvalo, tak se mi výsledek vážně líbí. Když to spojím s tím, že můj bratr patří do skupiny modelářů (staví techniku), kteří nejsou schopni postavit model (namalovat figurku, zvolte si, co je vám bližší), bez rozsáhlých úprav a vylepšení modelu - to berte tak, že mu trvá roky, než model dostaví, ale stihne rozestavět mnoho dalších. Já sám sebe řadím někam mezi. Rozhodně bych totiž nedokázal jednoduše vyndat stříkací pistoli a za půl hodinky dovést třeba tohoto draka do stavu, v jakém je.

Pokračování - airbrush.
Nevím jak vám, ale mně se vážně líbí. Navíc mi nasadil brouka do hlavy, protože přesně stejnou figurku mám z jednoho zámku nedaleko od nás (původně jsem myslel, že je to hrad, ale prý zámek). Dostal jsem ji před lety a ani jsem neměl v úmyslu ji namalovat. Dokonce si začínám klást otázku, jak by vypadala busta draka... Uvidím. Na každý pád je to ukázka toho, co se dá stihnout za půl hodinky. Tedy třeba za dobu, než ustane májový deštík. 


Protože Pavel říkal, že si chtěl hlavně vyzkoušet to, jak se mu povede udělat skálu a drak je jen jakýmsi doplňkem, tak bych řekl, že se mu povedlo obojí. Mimochodem u té skály jsem zvědavý na to, jak postupoval. Přeci jen i kdyby dva modeláři vyráběli skálu stejně, nebyla by ve výsledku zcela stejná. Prý postup pošle. Jsem zvědavý, zatím jsem rád, že mi dal svolení s publikováním fotografií draka.

Tak vypadá originál. Jen jsem zatmelil mezery mezi trupem a křídly. To si stejně zaslouží předělání.


Alclad White Primer

 Podle Pavlova vyjádření výtečná věc. Já jsem Alclad White Microfiller & Primer nikdy nepoužil. Protože ale znám leštitelné barvy od této firmy, nemám sebemenší důvod o tom pochybovat. Určitou nevýhodou je nutnost mít stříkací pistoli. Výsledek ovšem rozhodně stojí za to.


Žádné komentáře:

Okomentovat