neděle 25. března 2012

Tauren od offa a modelování srsti


Další bustou od offa je Tauren. Busta je ve velikosti 1/9. Stejně jako opičák se řadí do kategorie ne tak často zpracovávaných námětů. A stejně jako u opičáka vypadá tak, jak vypadá. Tedy velmi pěkně. Bustu si zájemci mohli prohlédnout na výstavě Panthers Cup 2012. 



Ještě než ji zde offo představil, konzultoval vzhled této busty na fóru. Nejen o právnících platí, že dva právníci znamenají tři právnické názory.

Ne tedy, že by bylo bustě co vytýkat. Navíc mi přijde, že – snad proto, že v této části figurkařiny podobných lidí není (celosvětově) zase tolik a konkurence znamená jen tolik, že se každý snaží být tak dobrý, jako ostatní. A samozřejmě přinést něco nového. Znamená to pak jediné – pokud se již někdo zeptá, ptá se proto, že ho zajímá názor druhých.

V případě Taurena jsme pak offovi radili, aby na bustě změnil rohy. Trochu ho zmužněl, abych tak řekl. Pavol nad něčím podobným uvažoval sám. Zda to bustě pomohlo, či ne, můžete opět vidět na přiložených fotografiích. Podle mého soudu rozhodně ano.

Stejně jako u opičáka mě z tato busta něčím zaujala na první pohled. To něco je to, jak offo dokáže zpracovat srst. Působí velmi reálně.

Modelování srsti

Nedalo mi to a zeptal jsem se, jak to dělá. Odpověď byla stručná a samotná technika jednoduchá. Ostatně stejně jako vždy, když někdo něco umí a má danou věc zvládnutou:

“…Textúru som robil ohnitou ihlou a donekonečna línie snáď v logickom smere. Potom som to štetcom jemne dohladil pomocou terpentínu, či čo to mám? A následne to ešte za vhka jemne capkám molitanom. A tak nejak to vyšlo…,“ jednoduché, ne? Tedy po pár pokusech tomu tak bude. Já bych jen zdůraznil, že je třeba dodržet  právě ten jeden zvolený směr.

Je to podobné, jako když pak budeme figurku malovat. Tam také musíme dodržet směr, odkud dopadá na figurku světlo. Jakmile budeme vědět, co a jak chceme udělat, můžeme toto pravidlo porušit. Ovšem jinak ne.

Chceme-li od sebe odlišit různé druhy srsti, je dobré použít různé nástroje pro každý druh srsti. Například na ilustračním obrázku (výřez, busta ode mne) je kožina z těla lva a lví hříva. V prvním případě jsem použil nástroje a postup, který popisuje offo – tedy tenkou jehlu/tenké šídlo a hrot skalpelu. V případě hřívy jsem pak hřívu vymodeloval modelářskými nástroji s širokým hrotem. Na odebírání přebytečné hmoty se pak výtečné hodí již popisované nástroje Kemper.    

Důležité je vždy pamatovat, čeho chceme dosáhnout. Tomu pak je potřeba podřídit jednotlivé kroky naší práce. Výsledek práce na bustě Taurena opět můžete sami posoudit na fotografii.

Shrnutí:

Model: Tauren, busta
Měřítko: 1/9
Autor: Palo ‚offo‘ Ovečka
Materiál: hrubý základ z moduritu (není vidět), zbytek Super Sculpey FIRM





Žádné komentáře:

Okomentovat