úterý 31. ledna 2012

Na lovu II.

Mé rozhodnutí o tom, že figurku namaluji v duchu původní kresby malíře Mythwooda se sebou přineslo několik problémů. Ten hlavní je v tom, že přeci jen Mythwood je malíř, zatímco já ne. Tedy že jsem se vydal na více než trnitou cestu s nejasným výsledkem, jsem začal zjišťovat ve chvíli, kdy jsem se snažil rozklíčovat, jaké barvy na obraze použil.
Nakonec jsem použil paletu, kdy základem byla tmavá hnědá, khaki (chtěl jsem mít přímo na paletě, nemíchat ji), zelená, modrá, světle šedá, slonovinová kost (ivory od Vallejo Colors) a bílá. Během tohoto zajímavého, ovšem dalo by se i říci bolestného, procesu jsem zjistil několik zajímavých věcí. Jednak to, že Mythwood je geniální umělec s osobitým stylem. Pak to, že v mých chabých schopnostech není napodobit zcela věrně jeho styl.
Ihned jsem zavrhl, abych se ho přímo zeptal, jaké barvy použil. Asi by ani neodpověděl, navíc bych se cítil divně. Přeci jen mi přijde lepší se o to pokusit sám. Smířil jsem se i s tím, že bude nakonec lepší, když bude figurka raději světlejší, než naopak tmavší, než jak ji namaloval. Ještě musím nadále zesvětlovat, takže uvidím, co z toho vyleze. Přeci jen přechody mezi světlem a stínem nejsou v tomto případě na všech místech zcela plynulé. Nechám se překvapit, jak to dopadne.
V neposlední řadě jsem také začal být vděčný Sašovi z Polarisu, protože dobrý skulpt při samotném malování vede. Kdyby to odflákl, tak bych mu tu figurku snad poslal zpět s tím, ať si ji namaluje sám :-). Takhle si budu případný nezdar muset vyčítat jen sám sobě.

Abych nezapomněl, tak od této doby budu nesouhlasit s těmi, kteří tvrdí, že podklady po sci-fi/fantasy nejsou. A když jsou, tak je jednoduché se jimi řídit, protože jsou také sci-fi/fantasy. Opravdu to tak není.



Pozn.: Při focení jsem fotoaparát zaostřil na figurku, samotná kresba je rozostřená. Jinak se jedná o obrázek stažený z blogu Mythwooda, vytištěný a zatavený pomocí laminátoru do laminovací fólie. Jednak to obrázek ochrání nejen před vodou, navíc to obrázek dostatečně zpevní a mnohem lépe se s ním manipuluje. Upravuji si tak každý podobný obrázek a podklad, který používám při malování figurky.

Žádné komentáře:

Okomentovat