čtvrtek 20. října 2011

Nebe & dudy (Citadel Finecast versus 'fine casted')

Jak jsem slíbil, tak činím. Vyfotil jsem několik figurek (ne vždy všech dílů, ale to ani není účelem) od různých výrobců, různých měřítek, resp. velikostí. Pro představu o tom, jak mizerně je Citadel Finecast udělaný to ovšem stačí.
Je pravda, že Lhamaean je 28mm, tedy malá figurka, ovšem na druhou stranu i na fotografii se dá najít jedna podobná figurka - nekromancer od Maow. Kvalitu odlití posuďte sami. Nevím o tom, že by kterýkoli z těchto výrobců vykřikoval do světa, že je to zlom ve wargamingu. Mimochodem v kovu je to podobné - Citadel Miniatures na kokurenci v kvalitě odlití nemá. A co se týká odlévání z resinu, dá se najít i něco horší. Teď mě napadá například firma Andrea, která jak dobře umí odlévat z kovu, tak jejich resinové odlitky jsou děs a hrůza. Tedy to, co mám od nich doma. Dva ze tří - a to mi jako náhoda nepřijde.
Teď však sami posuďte, zda jsem měl pravdu, když jsem Citadel Finecast označil jako Lepší průměr. No možná jsem mohl zůstat u průměru.
Jen mě mrzí, že figurku od Polarisu. Ale už je v základu. Alespoň že je na fotce i figurka od JMD, jejíž produkci já osobně považuji za to nejlepší, co lze koupit. Překvapením pro mně pak jsou figurky od M Models. Ne snad přímo skulptem, ale rozhodně kvalitou odlití a cenou - na eday jsem si koupil tři, každou za 150,- Kč. Tedy podle mého opravdu již není žádný důvod, proč si kupovat opajclé kopie.

Žádné komentáře:

Okomentovat