středa 19. října 2011

Dark Eldar Lhamaean - začištění

Železo se má kout, dokud je žhavé. Takže jsem se tedy ihned pustil do začišťování figurky.
Jak se znám, tak jestliže při barvení najdu něco, co jsem přehlédl, ale snad to již nebude nic velkého.

Na čepeli meče si můžete všimnout, jak vypadají nálitky, pozůstatky, po technologických nálitcích, kudy během odlévání odcházel vzduch, resp. byl vstřikován resin. Podle mého se jedná právě o něco, co by si mohl Games Workshop odpustit a figurky prodávat bez těchto nálitků. Když jsem varoval před tím, aby se každý, kdo bude figurku začišťovat, vyvaroval toho, aby z figurky odlámal tyto zbytečné nálitky, měl jsem na mysli to, že pokud by se někdo pro odlamování rozhodl, velmi pravděpodobně by si přidělal zbytečnou práci. Vzhledem k počtu těchto nálitků by se totiž stalo to, že by s nálitkem odlomil i kousek figurky a následný kráter by musel tmelit. Resin mi totiž při práci připadal jako plast. Pravda pružnější, ale přesto plast. Do určité míry se ohne, pak však praskne. To myslím zejména na čepel dýky, kterou má ve vlasech. Místo hrubé síly je proto potřeba použít ostrý skalpel a brusný papír. Alespoň hrubost 400. Spíše však jemnější, protože přebrušováním větších ploch - zda například sukně - by se povrch poškrábal.    
Sukni jsem vzhledem ke její nerovnosti způsobené špatnou výrobou figurky přetřel Liquid Green Stuffem. Ten jsem nechal asi dvacet minut řádně zaschnout, pak jsem ho přebrousil. Musím říci, že hodnocení 10/10 jsem mu dal zcela právem. Neskutečně urychluje práci právě na velkých poškrábaných plochách.
Jedinou bublinu - podle toho se dá poznat nekvalitně odlitý resin, resp. u komerčně prodávaných věcí by něco podobného být nemělo - jsem našel na vnitřní (pravé) straně chodidla. Protože to je naštěstí část figurky, která není příliš vidět, nic jsem netmelil a bublinu vybrousil.

Nakonec jsem figurku přestříkal nejprve černým (= stín) pak bílým (= světlo) sprejem Citadel. Nálitky na meči jsem již odstranil :-).

Závěrem musím říci, že figurka je to opravdu povedená. I přes poměrně velkou práci nakonec vypadá hezky. Tedy jak ji nakonec namaluji, to již nebude případně chybou figurky, ale mou vlastní. Neodpustím si však, že co někdo, kdo má mnohaletou praxi (ach jo, ten čas letí :-( ) a zvládne poměrně rychle > celkový čas necelé dvě hodiny - to může být pro začátečníka nepřekonatelný problém, který mu to otráví natolik, že se na to nakonec vykašle. A to by byla chyba. Abyste však neřekli, že jsem tu jen vyprávěl o figurkách jiných výrobců - lépe odlitých -  udělám několik fotografií figurek tak, jak vypadají, když se vyndají z krabičky. V porovnání s 'úplně nejvíc nelepším' Citadel Finecastem je to opravdu propastný rozdíl.

Žádné komentáře:

Okomentovat