sobota 20. dubna 2013

Manta - již jen nabarvit...

Manta je - alespoň mi tak připadá - hotová. Z mého hlediska splňuje dva základní body. Tedy to, že bych ji napodruhé udělal lépe, ovšem zároveň to, že vypadá jako manta a mohu ji nabarvit. Že by šla udělat lépe nemyslím tak, že bych ji odflákl, ale protože se nejedná o žádný soutěžní model a bude jen vystavena u zadavatelky někde doma, tak je možné v určitých chvílích nebýt tak moc přesný. 

Přesto jsem vycházel z dostupných podkladů, fotografií a videí. Těch je naštěstí plný internet. Na druhou stranu to představuje jakousi obtíž, protože si každý může snadno zkontrolovat přesnost. Proto jsem se každý korál a mořskou houbu (či co to vlastně je, měl jsem jen fotografie) vymodeloval právě podle fotografií. U korálů, u kterých jsem dříve měl za to, že na ně ještě nalepím písek, jsem se nakonec rozhodl jinak. Struktura látky, ze které jsou (jsou to ty síťované, či jak bych je nejlépe popsal) jsou sami o sobě dostatečně členité, abych na ně nic lepit nemusel. Nevím přesně, co je to za materiál. Koupil jsem jich v obchodě pro výtvarníky celý arch (asi tak 10x10cm). Snad je to nějaký tvrzený papír, nevím.

Fotografií jsem se musel držet i u želvího krunýře. Zjistil jsem, že u mořské želvy záleží na tom, kolik má na krunýři jednotlivých šestihranů. Ne tak přesný jsem naopak byl u lemu krunýře, který jsem jen naznačil, protože na podstavci želva nemá být tím hlavním bodem. Tím je samozřejmě manta. Želva jen vyplňuje prázdný prostor. Ploutve želvy, ploutvičky u rybky a samotný základní tvar manty jsem vystřihl z plechovky od limonády. Zbytek je Milliput. Tedy až na samotnou špičku útesu, která je z Magic Sculpu (měl jsem ho právě na stole zbytek a nějak jsem ho zpracovat musel). Základ podstavce je pak ze čtyř slepených podstavců pod figurky GW o rozměrech 2,5 x 2,5 cm.

Jsem zvědav, jak se mi podaří manta namalovat a co na to zadavatelka. Jelikož se jedná o mou první věc, kterou pro někoho dělám a vím, že jak ji dodělám, půjde z domu :-), tak jsem dohodnutý na tom, že jak se bude líbit, tak podle toho ji ocení. No a jelikož hotovou mantu nebudu předávat já, tak se nechám překvapit. Prioritní pro mne bylo to, jak zachytit mořské dno bez toho, abych použil (byť to bylo lákavé a asi bych si tím usnadnil práci) modelovou vodu. Jenže musí to vydržet a opravdu nevím, kde a jak to bude vystaveno. Snad se mi to tedy podařilo. Konečně nic dalšího s tím již neudělám. Jen tedy to ještě nabarvit. Ačkoli 'jen'... to možná bude ještě obtížnější než vlastní modelování. V současné chvíli však mohu s potěšením říci, že základní verze Milliputu Standad (Yellow - Grey) je zcela dostačující pro modelování i poměrně detailních objektů. Ostatně posoudit to můžete opět sami. Pokud se vám výsledek líbí, tak díky. Pokud ne, tak mi moc nenadávejte. Abych se pak náhodou neurazil jako malé dítě a nezačal třeba sbírat známky... :-) Ale to snad ne.






Žádné komentáře:

Okomentovat