pátek 1. června 2012

Další využití SuperSculpey

Další možnost využití hmoty SuperSculpey se nabízí v modelařině a vlastnosti této hmoty, kterou jsem již zmínil. Mám na mysli konkrétně tu, že hmota je perfektně tvárná, dokud se nezapeče při 130°C. Díky tomu, že není mastná, si můžeme nejprve vymodelovat úpravy, které v případě, že se nám nebudou líbit, prostě a jednoduše sloupneme, případně můžeme změnit. Na povrchu modelu nezůstane ani stopa. Můžeme si také naznačit jednotlivé vodící linky, které nám pak pomohou, až budeme konečnou verzi modelovat z dvousložkového tmelu. Díky dřívějšímu použití hmoty Sculpey budeme mít také naprosto jasnou představu, kolik dvousložkového tmelu (tmelu obecně) budeme potřebovat. Nehrozí tak, že by nám zbyl a zbytečně zatvrdl.

Na fotografii je plastový model StuG III Ausf. G v měřítku 1/48 od firmy Tamiya. Protože se jedná o kořistní vozidlo, navíc verze G, kde byla použita pasivní ochrana z betonu, úpravy to nebudou nejmenší, ovšem díky použití SuperSculpey snadné. Proto také zatím tvary výsledné tvary berte jen jako hrubě orientační.

Barva Sculpey Firm je taková, jaké je, protože jednak jsem upravoval u fotografie kontrast, navíc jsem šedý Sculpey FIRM smíchal s červenou hmotou FIMO.

Na modelu dále použiji kovové pásy (což bude má premiéra), které jsem získal díky kamarádovi Pavlovi Mazurkovi, který mě ostatně nepřímo navedl ke stavbě dalšího StuGu, tedy bojové techniky. Výsledný vzhled modelu kovové pásy výrazně změní k lepšímu - to vím již po počátečních zkouškách. Dále se také chystám udělat podobnou scénu, jaké je na fotografii. Skoro jistě sice bez paňáců, ale zato s rozbořenou cihlovou zdí a zabahněnou cestou.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat