sobota 26. května 2012

Světlo a stín - nejen pro potřeby malování NMM

V minulém příspěvku jsem napsal pár slov o tom, že se každý objekt dá pro potřeby malování rozložit na jednotlivé plošky, kde každá pak odráží světlo svým vlastním způsobem. Dále jsem psal i o tom, že pro potřeby malování NMM nelze přesně okopírovat to, co vidíme. Tedy reálný objekt. Přesto znalost toho, jak takový objekt vypadá, se hodí. Nenamalujeme pak totiž stín tam, kde by neměl být. Světlo tam, kde by být nemohl. Než abych to sáhodlouze popisoval, připravil jsem několik obrázků.  Na prvním je vyfocený pingpongový míček. Na druhém obrázku jsem ten samý obrázek popsal. Na dalších dvou pak jsou vyfoceny kuličky, skleněná a kovová. Pokud se na ně pozorně podíváte, uvidíte, že se sice světlo a stín liší podle toho, z čeho kulička je. Základní pravidla světla a stínu jsou však stejné. To se budeme snažit zachytit i při malování NMM. Tedy nejen tam, ale při malování obecně. U lesklé kovové kuličky si pak všimněte toho, že se v ní odráží mnohem více světla (předmětů) z okolí. A když předmětů, tak i jejich barev.   
 





Žádné komentáře:

Okomentovat