středa 30. srpna 2023

Medúza - malování aneb...

Právě proto jsem potřeboval 3D tiskárnu! 

Pokud jsem totiž kdysi mluvil o 3D tiskárně jako o něčem, co bude pro mne významným milníkem, tak jsem tím nemínil 3D modelování jako takové, byť je to věc úžasná, ale stále ji beru jen jako něco navíc. Z mé strany byl 3D tisk hlavně jako něco, co mi umožní více malovat a také kombinovat běžný způsob modelování s 3D. Tedy hlavně jako kombinování vymodelované figury, busty.... čehokoli a 3D výtisku třeba nějakého doplňku jako je zbraň, medaile, šperk... Mimochodem naskenovat nějaký předmět umožňují 3D skenery, které jsou stále poměrně nedostupné, nebo se jedná o ne právě dvakrát výhodná zařízení. Jenže i jen trochu lepší mobilní telefon a správná aplikace poskytuje už teď velmi dobré výsledky. Jenže kdysi dávno jsem i říkal, že 'klasické' modelování má stále své místo. Musím se přiznat, že jsem si tím dnes jistý více než tenkrát. Ono totiž je to jako se vším. 

Velká část věcí je průměrná a jen menší část se opravdu liší. A výhodou 3D tisku je i to, že se z malé věci - teď sám nevím, jak to lépe nazvat - se dá udělat velká (tomu bude věnován vlastní článek, konkrétně se bude jednat o bustu hrobníka, kterého již mám vytištěného, ale k jeho malování se jen tak nedostanu). Ke všemu si kopií můžete vytisknout, kolik chcete. To je třeba něco, co v mých začátcích a zkoušet si různé techniky. Jenže hlavní práce zůstane stejně na vás.

Pokud jsem tedy mluvil na začátek obsáhle, tak kdo mne zná, již ví, že jsem to neudělal jen tak zbůhdarma. Mezi ty věci, i které jsou jiné než průměr, o kterém, jsem mluvil, podle mne patří busta medúzy. STL soubor jsem koupil na STL etsy.com a pochází z celé figury. O původu, řekněme legálnosti, STL souborů jsem tu již mluvil.  Busta Medúzy tam byla a je volně k prodeji a osobně to tak celé beru. Dokonce se mi podařilo i najít původní celou figuru. Dále se tím nebudu zabývat. Mimochodem Hrobník, o kterém jsem mluvil, je také udělaný z celé figury. Ovšem busta medúzy se mi tak moc líbila, že jsem neodolal a je mezi prvními, které jsem vytiskl. Momentálně je rozpracovaná, ale dost už na to, abych vám ji mohl ukázat. Vytisknu si ještě alespoň jednu s tím, že ji namaluji jinak. Mám za to, že by to mohlo být přínosné. Přeci jen malování mě baví více než cokoli jiného. Snad jen modelování se tomu vyrovnává. Opět k tomu přinesu postup. Nyní jen fotografie. A protože se prázdniny chýlí ke konci, tak hezké září všem a ať nám budoucnost přinese lepší dny. 



Žádné komentáře:

Okomentovat