sobota 9. dubna 2016

Ozubená kola / Wooden Cut Gear Wheels



Roky jsem sháněl ozubená kolečka. Podařilo se mi je nalézt na zahraničních e-shopech, ovšem přeci jen to nebylo ono. Někdy kvůli tomu, jak vypadala. Jedna věc sice je, že byla kulatá, dokonce měla i zoubky, jenže to nebylo ono. To samo o sobě mi bylo málo.  A samozřejmě kvůli poštovnému. Přeci jen jsem radši, když si koupím více věcí, než méně. 

Jednoho dne jsem dostal spásný nápad nechat si je udělat. Sám doma laserovou vyřezávačku nemám, navíc i kdyby ano, tak bych neměl s ní neměl potřebné zkušenosti. Zkrátka bych se obával, že v nejlepší případě bych získal něco, co by bylo kulaté a se zoubky. Jenže jak jsem již napsal, bylo by to málo. 

Protože si však čas od času něco koupím v e-shopu Optys, tak mě napadlo se zeptat tam.  Jednak jednání s nimi bylo velmi rychlé a vstřícné, navíc to bylo celé ulehčené tím, že od nich již jedna ozubená kolečka mám - bohužel jsou vyřezaná z kartónu, sice kvalitního, ovšem přeci jen třetí rozměr jim chyběl (mimochodem přesto je doporučuji, hodí se se i na jiné věci, než jen podstavce). Bylo otázkou jednoho, dvou, mailů, než jsem jsem si nechal vyrobit ta stejná ozubená kolečka z překližky (další laseorvé výřezy z překližky od Optysu jsem zde již představoval).  

Když mi ozubená kolečka dorazila, byl jsem opravdu překvapen. Jedna věc je vidět na monitoru obrázek, druhá věc je mít je na stole. Kolečka jsou opravdu povedená, vypadají velmi hezky. 

Vyřezaná jsou velmi přesně, čistě. Použitý materiál (topolová překližka) je dostatečně tvrdá a jelikož se jedná o dřevo, dá se i podle toho snadno barvit (doporučuji nejprve povrch ošetřit základní vrstvou, pak teprve malovat). Jak vidíte na obrázku, kolečka se dají i snadno řezat, ovšem co považuji za důležité, neštípou se a dobře se brousí!). Za velmi důležité považuji i to, že zoubky jsou velmi jemné a pravidelné. Nepochybně i díky použitému materiálu. V úvodu jsem napsal, že ne vždy tomu tak bylo, když jsem v minulosti hledal ozubená kola.

Závěrem bych chtěl poděkovat společnosti OptyS za to, že mi ozubená kolečka vyrobila a že nezůstalo jen u toho, ale že se rozhodla je zařadit je do své běžné výrobní nabídky.
  • topolová překližka
  • celkem 17 ks koleček
  • průměr kol: 3 cm, 2 cm, 1,5 cm
  • tloušťka 3 mm

Kde koupit: Dřevěný výřez modelářská ozubená kola, sada, OptyS



Hodnocení

10+ / 10 

PS: Barevnou verzi ponorky přinesu hned, jak ji budu mít hotovou. Spojím to s testem barev Lifecolor, resp. hlavně se sadou LC 29 'Burned'...

Already presented Wooden Laser Cuts by Optys are something I use for almost every my model. I have been looking for gear wheels. I found some e-shop abroad but I wasn't satisfied. Namely because of the shape and/or the high charge of postage. When I started building my fantasy submarine, I found out I really need some gear wheels. I asked Optys to cut out some for me. They have done it and I have been so amazed. I think it is the right piece for every base and it makes much more better because it is very fine (and still unusual) detail.


Well, used wood is also hard enough to cut it easily and thanks to it it is easy to glue and paint it, too. For me it is a real high recomended product. See yourself.

Where to buy: OptyS Wooden Gear Wheels



  • poplar plywood
  • 17 pieces (wheels)
  • average: 3 cm, 2 cm, 1,5 cm
  • depth: 3 mm

Žádné komentáře:

Okomentovat