pátek 4. července 2014

Potahovací hmota K2 / Fondant K2

Je to již opět dlouho, co jsem nepřinesl žádný článek, který by něco užitečného přinesl i těm, kdo neholdují právě sculptingu, figurkám.... Ale co třeba ti, kteří mají rádi sladké? A co to spojit dohromady? Nachomýtl jsem se tak trochu náhodou - jenže když pro zapékání polymerové hmoty používáte pečící troubu v kuchyni, asi se o zase až tak velkou náhodu nejedná... - zkrátka přišel jsem tam právě ve chvíli, kdy bylo v plném proudu potahování narozeninového dortu potahovací hmotou K2. 

Nechci zabíhat do podrobností. Hmota K2 mi zkrátka od pohledu přišla ne nepodobná právě polymerové hmotě Sculpey. Tedy nejprve se musí prohníst, vyválet a pak se s ní již pracuje. Netrhá se a vyválet se dá na poměrně tenkou tloušťku. Co jsem se pak ptal, tak prý je to jedna z nejlepších potahovacích hmot na dorty. 

Zkrátka mi přišlo zajímavé si vyzkoušet i techniky, které používám ve sculptingu. Fungovalo to. Výhoda byla v tom, že jsem se nemusel zaobírat detaily, protože stejně je to jen dort. Nevýhoda naopak v tom, že času bylo málo - bylo nutné dort ještě i namalovat - hrubší štětec postačil - tak, aby barva pokud možno do zítřka zaschla. Měla by, rozdělává se s vodou, byť jsem asi měl použít isopropylalkohol určený pro potravinářské účely. Takhle musím doufat. 

Celé to totiž dopadlo tak, že jestli si chci tu hmotu zkoušet, tak to musím celé udělat - tedy vymodelovat a pak i vymalovat. Jinak ať vypadnu. No na maličkou chviličku jsem chtěl uposlechnout dobré rady a vypadnout. Nestalo se, takže jsem z toho vytěžil poměrně netypický příspěvek na blog a také ponaučení, že sculpting je vážně zábava a že se zkrátka dá využít i tam, kde by mě to vlastně ani nenapadlo. Navíc mám i figurku, která sice asi nevypadá tak, jak by vypadat měla, ovšem ještě nikdy v životě jsem žádnou figurku tak rychle nevymodeloval a nenamaloval. Asi bych na sebe neměl být tak přísný, vždyť je to dort. Abyste ovšem neřekli, tak na konci příspěvku je fotografie, abyste (opět) sami posoudili, jak se mi má prvotina podařila. 

K2
Kdo by tedy nevěděl, tak to má být sele od divočáka. Prý se mu říká markazín. Nevím a vlastně je mi to i docela jedno. Mimochodem anatomicky to přesné skutečně není ani omylem, jenže ani být nemělo. Tam šlo o objem, dopředu daný tvar a přeci jen je to dort, ne? Pokud se ovšem ještě někdy dostanu k něčemu podobnému, budu se to snažit napravit. Budu-li modelovat opravdového divočáka, tak nepochybně ano. Třeba orkové na nich jezdí, že? ;-) Zkrátka to byla pro mne nečekaná zábava a možnost si prakticky vyzkoušet modelování. Za pár hodin to nepochybně stálo. Stejně venku bylo takové vedro, že nemělo cenu dělat cokoli jiného.

Using fondant to wrap a cake is something... something I have never ever wanted to know anything about. I don't know why but I thought it's something that isn't for me. There's no way how to use sculpting for it... Ohh, how I was wrong!

Today I was in the kitchen - I haven't my own owen so when I need to bake my Sculpey creations, I have to go there :-))). When I was there, I saw how wrapping of birthday cake is being made. When I saw the putty (well, it's a paste/fondant but I think we can call it air-drying mass :-) ). That's why I stopped there, watching it, said something about how it had to be easy and I was told: 'Do it yourself or go away....' OK, here it is. I'm not sure how you like it but I'm sure it's another way (wrapping the cake) how to use your sculpting and have some fun. Finally I had to paint it, too.


Výsledek / result

Žádné komentáře:

Okomentovat