pondělí 13. března 2023

Bude 3-D tiskárna evelucí, určitě ano.

Creality Halot-One PRO

Ono evolucí je 3-D tiskárna. Konkrétně tedy v mém případě Creality Halot-One PRO. Jedná se o tiskárnu s rozměrem tisku 130x122x160 mm s 7,04 palce s 3k monochromatickým LCD displejem. To určuje kvalitu tisku. Čím menší, tím horší bude výsledný tisk. Tedy 2k bude tisknout hůře než 4k. A to zase hůře než 8k (to už je v dnešní době extrém, resp. pole profesionálních 3-D tiskáren). Tiskárnu mám již od doby, kdy jsem se od ní poprvé zmínil. Tedy to ještě byla na cestě. Upozorňuji, že žijeme v ČR a tak součástí není resin, který jinak (ale pravidlem to rozhodně není!) bývá součástí nabídky. Já jsem si objednal klasický 3D resin od Creality. Není potřeba používat resiny od stejné firmy, která 3-D tiskárnu vyrábí, ale je rozhodně více než dobré si zjistit, zda tiskárna bude s konkrétním resinem spolupracovat. Resin se totiž vytvrzuje při konkrétní vlnové délce UV světla. Sluneční svit vytvrdí jakýkoli resin, jenže není 3-D tiskárnou 😂. Ale o tom podrobněji až příště. Já jsem se rozhodl prolomit bariéru mlčení a odhalit, co že to pro mne tou evolucí je. 

O mých zkušenostech s 3-D tiskem zde budu uveřejňovat články. Je totiž rozhodně lepší se dopředu připravit na problémy a samotnou funkci 3-D tisku. Problémy totiž přijdou i tak. 


Druhou věcí pak je to, že každý vnímá resin jinak, ale je to v každém případě tak, že resin v tekuté podobě je toxin může způsobit opravdu vážně zdravotní problémy. Proto je třeba větrat. Pokud tedy nemáte samostatnou místnost. Obecně se vedle větrání doporučuje i stála teplota zhruba 23°C - 25°C. Pak se resin začne chovat jinak. A je třeba nastavit jinak tiskárnu. O tom všem chci psát. 

PS: Osobně mi resin smrdí jako mršina v kombinaci s hořícími kabely. Jak jsem ale řekl, každý to má jinak. Zatím tedy čekám na teplejší počasí, abych mohl větrat. Nemám totiž možnost využít samostatnou místnost. Mimochodem další 'nevýhodou' je doba tisku. Je v řádu hodin. Jak jsem ale říkal, o tom až příště. Snad to bude zajímavé i pro vás. Konečně i užitečné, protože na chybách ostatních se toho naučíme snad nejvíce.

Creality Halot One Pro, CL-70
foto: Creality

Žádné komentáře:

Okomentovat