sobota 23. září 2017

e-day 2017 - autogramiáda

Nedělá mi dobře, když se mám něčím chlubit. Jenže když potkáte hrdiny ze svých dětských let, tak vám to prostě nedá. Tedy mně tedy ne. Těmi hrdiny - bez uvozovek, myslím to zcela vážně - jsou autoři obrázků, komiksů, návodů, jak modelařit... a jednoduše všeho, co napsali a vytvořili namátkou pro časopisy ABC, Sedmička pionýrů, obrázky na krabičky plastikových modelů od Kovozávodů Prostějov, Směr, Revell, Matchbox (tedy ty posledně dva jmenované bylo těžké sehnat)... Mluvím tu o Václavovi Šorelovi, Jaroslavu Velcovi a Jiřím 'OSKAROVI' Petráčkovi. Zvlášť když vedle jejich podpisů a zajímavém vyprávění se ještě naskytne možnost si s panem Petráčkem skoro hodinu (přišlo mi to tak) povídat o komiksech, o tom, jak na nich pracoval. Vážně jsem něco takového na modelářské výstavě nečekal. Došlo totiž i na grafické tablety, jak pracovat na komiksech, čeho se vyvarovat... Přeci jen jedna věc je si skládat dohromady střípky, naprosto odlišná věc je, když se můžete ptát naprosto konkrétně, a jelikož to byl rozhovor jen nás dvou, mohl jsem se opravdu ptát na cokoli. Pan Petráček mě mohl klidně odpálkovat, protože proč by se měl bavit s někým, koho vidí prvně v životě... Jenže stal se pravý opak. Naštěstí. Takže až si budu příště číst některý z jeho komiksů, prohlížet si pérovky, budu už přesně vědět, kdo je jejich autorem. Zkrátka k nezaplacení. 

Ale dost už o mně. Příště již začne seriál fotografií modelů z letošní výstavy e-day 2017.


Žádné komentáře:

Okomentovat