neděle 26. srpna 2012

Modla

Na obrázcích s orky a dalšími podobnými stvořeními se mi vždy vedle samotných postav líbilo i to, co bylo za nimi. V mnoha případech to byl nějaký bůžek, či jen kámen, ke kterému pokládali obětiny a modluili se k němu.

Řekl jsem si, že si něco podobného zkusím udělat ke svým figurkám. Ovšem ne jako součást podstavce, ale jako samostatný objekt. Kdybych hrál nějakou stolní hru, jako je například Warhammer, mohl by to klidně i být cíl bitvy, resp. podmínka pro vítežství v bitvě. Myslím tedy, že by se následující článek mohl hodit i vám.

Nejeprve jsem si nakreslil hrubou skicu kamene. Doma jsem již měl kámen, který jsem chtěl použít a proto jsem nad tvarem celého idolu nepřemýšlel. Je to křemen z potoka, takže bych ho ani neměl čím uříznout. Kdo však doma nemá podobný vhodný kámen, určitě si může vymodelovat takový, jaký chce, z hmoty Super Sculpey. Řekl bych, že je na něco podobného přímo stvořená. Já jsem však chtěl využít kámen, který jsem měl doma.

Na kulaté podložce (podstavec určený pro větší figurky Games Workshop) jsem si z kousků plastové destičky vyrobil ohráku, do které jsem kámen přilepil v kolmé poloze lepislem z tavné pistole. Mezery a další prázdná místa jsem vyplnil pastou Piedra pómez od firmy Vallejo. Tato pasta napodobuje hrubou šedou pemzu. Je to velmi šikovná pasta a je více než podobná již popisovaným přípravkům z řady Texture Paints, resp. Tamiya. Opět platí to, že získáme z  relativně málo peněz hodně muziky (250ml). Já ji koupil od kamaráda, který rozprodával modelářské pomůcky, protože již nechtěl dále modelařit. Zatím. Takže opravdu sice doufám, že se k modelařině vrátí, ovšem tento přípravek se mi hodil. Sehna jinak lze jak v kammených modelářských obchodech, tak případně si pastu můžete objednat na internetu. Prodávají se i jiné hrubosti - tento je nejhruší - takže si vybere určitě každý. To, co bude v budoucnu diamantem na kameni, jsem vymodeloval z dvousložkového tmelu green stuff. Díky přilnavosti tohoto tmelu jsem ho pak nemusel nijak barvit.



Jakmile byla pasta řádně vytmelena, přestříkal jsem celou modlu nejprve černým, pak bílým, sprejem. Na závěr jsem natřel kameny i povrch základní barvou a mohu se již s radostí pustit do barvení a stínování.




Žádné komentáře:

Okomentovat